„Złoty Zderzak” dla PZU

PZU już drugi rok z rzędu otrzymał prestiżową nagrodę „Złoty Zderzak” dla najlepszego towarzystwa ubezpieczeniowego.

Nagroda „Złoty Zderzak” jest przyznawana przez Polską Izbę Motoryzacji na podstawie wyników badania przeprowadzonego wśród właścicieli i pracowników serwisów samochodowych, którzy odpowiadają za likwidację szkód komunikacyjnych. Oceniano m.in. szybkość i sprawność likwidacji oraz kompetencje i jakość współpracy z likwidatorami. PZU w tym plebiscycie zdobył najwięcej punktów i zajął I miejsce.

„Złoty Zderzak” po raz pierwszy trafił do PZU w zeszłym roku. Ponowne przyznanie tej nagrody potwierdza naszą pozycję lidera w obszarze likwidacji szkód oraz to, że jakość oferowanych przez PZU usług jest coraz lepsza – powiedział Wiesław Chróściel, Dyrektor ds. Likwidacji Szkód Komunikacyjnych PZU. – Wyróżnienie to będzie dla nas dodatkowym bodźcem do dalszego usprawniania procesu likwidacji szkód komunikacyjnych.

W badaniu oceniono łącznie 13 towarzystw ubezpieczeniowych. PZU pokonał w konkursie TUiR Allianz Polska S.A., które zajęło II miejsce oraz AVIVA Towarzystwo Ubezpieczeń Ogólnych S.A. – III miejsce.

Likwidacja szkód w PZU sięga najwyższych standardów na rynku europejskim. PZU posiada największą w Polsce grupę Mobilnych Ekspertów – 480 doświadczonych rzeczoznawców prowadzących likwidację różnych szkód w terenie oraz najbardziej rozwiniętą w kraju sieć warsztatów naprawczych, liczącą ok. 890 placówek. Dla usprawnienia komunikacji z warsztatami naprawczymi, firma w 2010 r. uruchomiła internetową platformę wymiany informacji. Narzędzie to umożliwia skrócenie procedur do niezbędnego minimum, a w konsekwencji przyśpiesza naprawę samochodu  i wypłatę odszkodowania. Za pośrednictwem platformy internetowej odbywa się przesyłanie dokumentów pomiędzy PZU a warsztatem naprawczym np. zdjęć, dokumentów udostępnionych przez poszkodowanego w warsztacie, kosztorysów, faktur itp. Platforma służy również wymianie informacji w zakresie ustalenia kosztów naprawy i odpowiedzialności. Jest ona w pełni zintegrowana z System Likwidacji Szkód PZU (CSI-SLS), w którym każdego dnia rejestrowanych jest 3-4 tys. szkód. Dzięki temu dokumenty trafiają do likwidatora szkody oraz zwrotnie do warsztatu naprawczego w ciągu kilku sekund, a nie kilku dni – jak przy korzystaniu z usług poczty. Tą drogą zakład może szybciej rozpocząć naprawę oraz uzyskać zapłatę za wykonaną usługę.

PZU oferuje warsztatom bardzo korzystne warunki współpracy oraz szerokie uprawnienia w zakresie uczestnictwa w procesie likwidacji szkód. Zakłady naprawcze otrzymują uprawnienia do dokonywania oględzin pojazdów, przyjmowania dokumentów, a niektóre także do samolikwidacji szkód, tzn. mogą rozpoczynać naprawę bez oczekiwania na akceptację sporządzonego kosztorysu. Poszkodowany może w jednym miejscu załatwić wszystkie formalności, bez konieczności wizyty w PZU.
 

PZU rozwija również PZU Pomoc –  autorski system pomocy, który stanowi wsparcie techniczne, medyczne, informacyjne i organizacyjne dla kierowców oraz pasażerów. Do dyspozycji klientów PZU Pomoc jest całodobowe Centrum Alarmowe (801 102 102) oraz sieć ponad 800 partnerów oferujących pomoc na drodze i dysponujących około 1700 samochodami, z czego ponad 300 jest oznakowanych logo PZU i posiada systemy GPS.

 

Źródło: PZU