Zmieniający się profil klientów Wonga: odpowiedzialni z poczuciem komfortu

Nie tylko liczba i wartość sprzedanych pożyczek, ale doświadczenie i satysfakcja klienta, to parametry, które wonga.com stawia w Polsce na pierwszym miejscu jako miarę swojego sukcesu. By nimi zarządzać, wśród celów biznesowych priorytetem jest stałe monitorowanie i poprawa wskaźników mierzących m.in. spłacalność pożyczek, w tym przed terminem, odsetek akceptacji wniosków od nowych klientów czy ich ocena punktowa w BIK. Wskaźniki te znacząco uległy zmianie po wprowadzeniu w maju 2014 roku Programu Korzyści i wydłużeniu okresu spłaty pożyczek do 60 dni.

 


Poniżej przedstawiamy kluczowe wnioski z monitorowanych na bieżąco i publikowanych na stronie www.openwonga.com/pl/statystyki wskaźników mierzących tak definiowany sukces firmy.

Kluczowe wnioski:

Nie liczba i wartość sprzedanych pożyczek, ale doświadczenie i satysfakcja klienta, powinny być miarą sukcesu w biznesie pożyczkowym. O sukcesie można mówić wtedy, gdy klient bierze pożyczkę świadomie, spłaca ją w sposób swobodny, zyskuje dzięki temu odpowiednie rabaty i przy okazji tworzy swoją historię kredytową w BIK. Ważne, by wszystkie procesy w firmie pożyczkowej, takie jak sprzedaż, ocena ryzyka, operacje i windykacja wspierały realizację tego pozytywnego scenariusza – mówi Marcin Borowiecki, dyrektor zarządzający wonga.com w Polsce.

By promować nawyk terminowego spłacanie pożyczek, jesteśmy gotowi oferować klientom możliwość zapłacenia za usługę nawet o 40% mniej. W tradycyjnym modelu terminowa spłata oznacza brak dodatkowych kosztów dla klienta i dla firmy. W modelu wonga.com oznacza ona dla klienta dodatkowe korzyści. By zwiększyć komfort w spłacie pożyczki, zgodnie z oczekiwaniami klientów, wydłużyliśmy ją do 60 dni. Obecnie widzimy, jak za zmianą modelu i charakterystyki produktu podąża ewolucja profilu naszego klienta. Klienci wonga.com to klienci zyskujący dostęp do coraz tańszej pożyczki poprzez terminowe spłaty. To model, w którym wygrywają obie strony mówi Sylwia Drejer-Cichucka, dyrektor Departamentu Produktów w wonga.com w Polsce.


Program Korzyści, oferowany przez wonga.com, bazuje na zasadzie wzajemności. Wonga, jako pierwsza firma z sektora pożyczkowego w Polsce, nawiązała współpracę z Biurem Informacji Kredytowej w zakresie wymiany danych rzetelnych płatników. Klienci, którzy terminowo spłacają pożyczki, mają szansę na konsekwentne budowanie historii kredytowej, a dla Wonga oznacza to poprawę jakości portfela pożyczek.

/ Wonga.com