Firma DCB – ekspert w dziedzinie wykrywania fałszywych banknotów – prowadzi kampanię edukacyjno-uświadamiającą Znam Swoje Pieniądze, poświęconą zagadnieniu fałszowania pieniędzy. Ogólnopolska akcja skierowana jest do wszystkich uczestników obrotu gotówkowego, w tym kasjerów, osób odpowiedzialnych w firmach za finanse czy zwykłych obywateli płacących gotówką za kupowane towary i usługi. Głównym celem całorocznej kampanii jest uświadomienie problemu podrabiania pieniędzy oraz edukacja w zakresie zabezpieczeń banknotów oraz ochrony przed falsyfikatami.
Fałszowanie pieniędzy jest poważną zbrodnią polegającą na podrabianiu lub przerabianiu polskiego lub obcego pieniądza. Za przestępstwo to grozi kara nawet 25 lat pozbawienia wolności. Surowy wyrok nie odstrasza jednak wielu osób, które w ten sposób liczą na szybki zarobek. W mediach systematycznie pojawiają się doniesienia o zatrzymaniu przez policję obywateli podejrzanych o produkcję i wprowadzanie do obiegu falsyfikatów. Fałszywki są najczęściej podrabiane na domowym sprzęcie – w większości wypadków wystarczy zwykły komputer i drukarka.
Fałszowanie pieniędzy skutkuje ponoszeniem start przez osoby i przedsiębiorstwa, które nieopatrznie przyjęły takie banknoty. Najlepszą ochroną przed fałszywkami jest fachowa wiedza w zakresie wykrywania autentyczności banknotów, którą chce właśnie promować w kampanii Znam Swoje Pieniądze firma DCB. Akcja ma na celu:
-
uświadomienie uczestnikom obrotu gotówkowego problemu i skali fałszowania pieniędzy;
-
edukację w zakresie istniejących zabezpieczeń banknotów, wykrywania fałszywek i ochrony przed nimi;
-
uświadamianie pracodawców i pracowników odnośnie konsekwencji niezabezpieczania się przed przyjmowaniem fałszywej gotówki;
-
zmianę mentalności instytucji publicznych zajmujących się kwestiami związanymi z fałszowaniem pieniędzy.
„Wierzymy, że dzięki prowadzonej przez nas kampanii uświadamiającej Znam Swoje Pieniądze, uczestnicy obrotu gotówkowego zdobędą niezbędną wiedzę pomocną w wykrywaniu falsyfikatów. Jest to najlepsza metoda ochrony przed fałszywymi pieniędzmi. Świadomość i znajomość występujących w banknotach zabezpieczeń przyczyni się do zmniejszenia negatywnych skutków wprowadzania fałszywek do obiegu, na czym skorzysta całe nasze społeczeństwo” – mówi Sylwester Salach, prezes firmy DCB.
Akcja Znam Swoje Pieniądze będzie trwać do końca listopada 2010 roku. Specjalnie na potrzeby kampanii stworzona została strona internetowa www.znamswojepieniadze.pl, na której zamieszczane będą najważniejsze informacje związane z akcją. Użytkownicy znajdą tam m.in. artykuły dotyczące historii fałszowania pieniędzy czy słownik zabezpieczeń waluty. W ramach kampanii przeprowadzonych zostanie szereg działań mających na celu realizację założeń akcji. Do najważniejszych należą m.in.:
-
organizacja seminariów i konferencji dla przedsiębiorców;
-
przeprowadzenie badań nad problemem fałszowania pieniędzy w Polsce;
-
publikacja artykułów nagłaśniających kampanię;
-
dystrybucja komentarzy eksperckich w reakcji na pojawiające się doniesienia o przypadkach fałszowania banknotów.
Źródło: DCB