Tym, co wyróżnia ZrozumFinanse.pl wśród innych tego typu stron, jest sprofilowanie użytkowników i zastosowanie podziału na trzy grupy: „Singiel”, „Para” i „Rodzina”. Jak pokazują statystyki, takie podejście cieszy się popularnością – w samym tylko kwietniu ZrozumFinanse.pl odwiedziło ponad 64 tysiące internautów.
– ZrozumFinanse.pl stale się rozwija – chcemy, aby każdy mógł znaleźć tam odpowiedzi i informacje jak lepiej dbać o własne pieniądze, jak zarządzać wydatkami czy lokować oszczędności. – powiedziała Justyna Kwiek, dyrektor Biura Marketingu Korporacyjnego Citi Handlowy. Dlatego dodajemy nowe tematy i artykuły – w kwietniu dodaliśmy serię tekstów na temat bezpieczeństwa „Bankomaty, karty płatnicze, bankowość on-line, czyli jak bezpiecznie korzystać z usług bankowych” – dodaje Justyna Kwiek.
Jednym z najciekawszych rozwiązań portalu jest Gra Strategiczna (symulacja zarządzania finansami osobistymi), która cieszy się dużym powodzeniem – przez półtora miesiąca w grę zagrało ponad 23 tys. użytkowników. Gracz w trakcie 30 tur (jedna tura symbolizuje jeden miesiąc życia) ma za zadanie takie zarządzanie osobistymi finansami, aby na zakończenie dysponować jak największymi zasobami: gotówką, oszczędnościami ( lokaty, fundusze inwestycyjne), majątkiem ruchomym (np. samochód) i nieruchomym (mieszkanie), a także odpowiednimi zabezpieczeniami finansowymi (fundusz emerytalny, ubezpieczenie na życie).
Portal zbudowany jest z działów, w których treści zostały podzielone tematycznie, co znacznie ułatwia dostęp do materiałów i poruszanie się po stronie. Odwiedzający ma do wyboru następujące sekcje: Krok po kroku, Świat finansów, Co zrobić gdy oraz Poznaj skutki, Temat dnia, i Słownik. W bogatej ofercie rozwiązań multimedialnych można znaleźć prezentacje oraz sondę i filmy prezentujące praktyczne aspekty poszczególnych produktów bankowych.
Zastosowane na portalu narzędzia i treści prezentują różnorodne podejście do tematyki finansów, aby maksymalnie ułatwić odwiedzającym korzystanie z jego zasobów.