56 proc. z nas lubi rozmawiać ze swoim bankiem

W ramach kolejnej odsłony kampanii „Porozmawiajmy o Twoich planach” bank BNP Paribas postanowił porozmawiać z internautami o bankach. Okazuje się, że rzeczywistość nie wygląda najgorzej: 56 proc. uczestników sondażu lubi rozmawiać ze swoim bankiem. Najbardziej cenimy możliwość uzyskania fachowej porady i dopasowania produktu do potrzeb.

„Porozmawiajmy o Twoim banku” – zaproponował internautom bank BNP Paribas. W ramach trwającej właśnie kampanii kredytów gotówkowych i samochodowych postanowił się dowiedzieć, czy lubimy rozmawiać ze swoimi bankami: za co je cenimy, a co najchętniej byśmy zmienili w relacjach z instytucjami finansowymi, jak się czujemy podczas takich rozmów. Dzięki ankiecie przeprowadzonej w sieci w marcu tego roku, bank uzyskał opinię ponad 250 osób na temat jakości ich komunikacji z bankami. 

Okazuje się, że komunikacja ta nie wygląda najgorzej. Ponad połowa wypowiadających się w sondażu – 56 proc. – lubi rozmawiać ze swoim bankiem.  46 proc. deklaruje, że w trakcie rozmowy z przedstawicielem banku jest spokojna, 37 proc. wykazuje zainteresowanie rozmową, 29 proc. czuje się pewnie.  27 proc. ankietowanych ceni bankowców za możliwość uzyskania fachowej porady na temat finansów osobistych i możliwość dopasowania produktów do ich potrzeb. Ci, którzy wypowiedzieli się w ankiecie doceniają również szybkość i sprawność obsługi (22 proc.) oraz pozytywne nastawienie pracowników banku (20 proc.). Jeśli chodzi o produkty bankowe, o których chcieliby porozmawiać uczestnicy ankiety, największym zainteresowaniem cieszył się rachunek oszczędnościowy i lokata. Na trzecim miejscu znalazł się kredyt gotówkowy. Prawie 28 proc. uczestników ankiety nie potrzebuje jednak w najbliższym czasie informacji na temat żadnego z produktów.

Ci, którzy do komunikacji ze swoimi bankami mają zastrzeżenia, najczęściej obawiają się, że bankowcy nie powiedzą im wszystkiego o ofercie, a jedynie wyeksponują jej korzyści (38 proc.). Rozczarowanie, zniechęcenie po kontakcie z bankiem pojawia się w przypadku niecałych 15 proc. respondentów Tylko co dziesiąty internauta odczuwa zdenerwowanie w momencie rozmowy z pracownikiem banku.

Z ankiety przeprowadzonej przez BNP Paribas Bank wynika również, że inicjatorem kontaktu najczęściej jest sam konsument. Aż 67 proc. badanych wychodzi z inicjatywą w relacji z instytuicją finansową. Ankietowani najczęściej osobiście odwiedzają oddział (47 proc.) lub kontaktują się telefonicznie (44 proc.). Co ciekawe, tylko 9 proc. uczestników wskazało pocztę elektroniczną jako sposób kontaktu ze swoim bankiem.

Internetowa ankieta „Porozmawiajmy o Twoim banku” została przeprowadzona w okresie od 7 marca 2012 r. do 4 kwietnia 2012 r. na portalu ankietka.pl. Spośród 458 wyświetleń ankiety, 255 osób zdecydowało się odpowiedzieć na jej wszystkie pytania i podzielić swoimi uwagami na temat banków. Większość uczestników sondażu to osoby młode (26-35 lat), mieszkańcy dużych miast (o liczbie ludności 500 tys +) , o wykształceniu wyższym.

Źródło: BNP Paribas Bank Polska SA