Zmiany demograficzne i stylu życia, wzrost zamożności i mobilności klientów oraz zaawansowane technologie. Aby sprostać zmieniającym się potrzebom i oczekiwaniom klientów nie wystarczają dotychczasowe rozwiązania assistance.
Przyszłość należy do Assistance 2.0, kompleksowych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań w kraju i za granicą przy znacznym podniesieniu świadomości klientów.
„Ostatnie kilka lat to okres wyjątkowo dynamicznego rozwoju branży assistance w Polsce i na świecie. Na rok 2011 przypada szczególna kumulacja nowych rozwiązań i inicjatyw, a także nowe podejście do zaspokajania potrzeb i oczekiwań klientów. Dlatego rok 2011 zapisze się jako początek ery Assistance 2.0. Tradycyjne assistance wyczerpuje powoli swój potencjał wzrostu i nie odpowiada w pełni na dzisiejsze wyzwania. Dzisiaj odpowiedzią na stojące przed nami wyzwania jest nowa generacja usług typu „Care Services” – Assistance 2.0, które w większym stopniu są obecne w życiu codziennym klientów i dostosowane są do szybko zmieniającego się stylu życia Polaków oraz ich mobilności. Assistance 2.0 to także rozwiązania dla klientów, którzy w codziennym życiu używają nowoczesnych technologii, korzystając m.in. z Internetu i aplikacji mobilnych” – mówi Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska.
Czym jest Assistance 2.0?
Assistance 2.0 to przede wszystkim znaczne rozszerzenie oferowanych usług i ich kompleksowości z jednoczesnym zaangażowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych, spełniających oczekiwania najbardziej wymagających klientów. Tylko w tym roku Europ Assistance Polska wprowadziła na rynek nowe propozycje produktowe znacznie wykraczające poza tradycyjnie rozumiane assistance, obejmujące m.in.:
- zarządzanie rehabilitacją osób po wypadkach,
- przedłużone gwarancje na sprzęt RTV/AGD,
- ochronę prawną i ID Theft.
„Wprowadzane przez nas rozwiązania wpisują się w naszą strategię oferowania naszym klientom innowacyjnych i zaawansowanych technologicznie rozwiązań ze świata usług „Care Services” w obszarach Zdrowie, Dom i Rodzina, Podróże i Samochód. Produkty te tworzymy w oparciu o regularne badania rynku i potrzeb klientów – m.in. Ogólnopolskie Badanie Assistance, Barometr Zadowolenia z Opieki Zdrowotnej. Korzystamy również z rozwiązań wdrażanych w Grupie” – dodaje Prezes Europ Assistance Polska.
Nowe technologie w assistance
Assistance jest jedną z najbardziej innowacyjnych branż usługowych, silnie wspierającą swoje produkty nowymi technologiami. Firmy assistance oferują również systemy zintegrowane z systemami klientów (m.in. towarzystw ubezpieczeniowych i banków), umożliwiające aktywne zarządzanie produktami i procesami assistance. Ubezpieczenia assistance sprzedawane są również jako produkty stand-alone w e-commerce, a w Internecie pojawia się coraz więcej platform oraz aplikacji dedykowanych usługom opieki. W połowie tego roku Europ Assistance Polska uruchomiła portal internetowy stworzony z myślą o klientach bankowych, obsługiwanych w ramach programów concierge. Na stronie www.ea-concierge.pl klienci znajdą np. wyjątkowe oferty spędzania wolnego czasu i zakupów przygotowane przez osobistych konsultantów Działu Concierge we współpracy z uznanymi w swoich dziedzinach partnerami, w tym firmą Martyny Wojciechowskiej – Martyna Adventure, Ewą Minge, Paprocki&Brzozowski i Robertem Mielżyńskim.
Grupa Europ Assistance oferuje również ogólnodostępną aplikację TripOrganiser, która pozwala profesjonalnie i szybko zaplanować podróż. Wystarczy wpisać swoje podstawowe dane oraz miejsce docelowe podróży, aby uzyskać najważniejsze informacje o obowiązkowych sczepieniach, formalnościach administracyjnych, a także na bieżąco korzystać z kalkulatora walut, czy sprawdzać prognozę pogody. Wkrótce do dyspozycji klientom oddana zostanie również aplikacja mobilna concierge oraz portal e-learningowy.
Źródło: Europ Assistance Polska