Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO BP przeanalizuje teraz wydatki i oszczędności

Asystent głosowy w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego zyskał właśnie nowe funkcje, dzięki którym klienci korzystający z IKO mogą przeanalizować stan finansów na swoich kontach. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile pieniędzy wydali w danym okresie i jak te wydatki rozłożyły się na zrealizowane operacje. Druga funkcja informuje, jak wygląda i zmieniał się stan oszczędności na koncie w wybranym czasie.

Zdjęcie autorstwa Adrianna Calvo z Pexels

Asystent głosowy daje teraz użytkownikom aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego możliwość skorzystania z nowych narzędzi służących do analizy i zarządzania finansami osobistymi. Dwie udostępnione właśnie funkcje dają klientom możliwość przeglądu wydatków oraz podsumowania oszczędności. Pierwsza funkcja umożliwia sprawdzenie, ile wydają na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności. Druga funkcja informuje, jak kształtuje się stan oszczędności na koncie. Obie umożliwiają wybór waluty, konta i okresu (obecny miesiąc, poprzedni miesiąc, ostatnie 3 miesiące, ostatnich 6 miesięcy oraz ostatni rok), dla których ma zostać przeprowadzona analiza. Kwoty wydatków i oszczędności są prezentowane graficznie – w postaci wykresów (słupków) oraz podsumowania, które Asystent głosowy przekazuje w aplikacji mobilnej w formie mówionej i tekstowej.

– To bardzo praktyczne, przydatne i proste do zastosowania narzędzia, które pomagają zarządzać własnym budżetem. Wystarczy zapytać Asystenta na przykład o pokazanie wydatków z ostatnich trzech miesięcy i natychmiast widzimy ich podsumowanie w podziale na miesiące i typy operacji. Możemy też obejrzeć. jak w ostatnim czasie kształtowały się nasze oszczędności. To kolejna funkcja Asystenta głosowego w aplikacji mobilnej PKO Banku Polskiego, która powstała w odpowiedzi na rosnące wymagania klientów. Stale rozwijamy umiejętności językowe Asystenta i konsekwentnie będziemy go rozbudowywać o następne elementy. W przyszłości planowane są nowe funkcje, umożliwiające bardziej szczegółowe analizy wydatków czy wyszukiwanie transakcji – podkreśla Kamil Konikiewicz, dyrektor Biura Rozwoju Sztucznej Inteligencji.

Asystent IKO podpowie, co klient może robić taniej i sprawniej. Rozmowa z Kamilem Konikiewiczem z PKO BP o sztucznej inteligencji

Aby przeanalizować swoje oszczędności wystarczy wydać Asystentowi głosowemu polecenie, np. „pokaż oszczędności za ostatnie 3 miesiące”. Jeśli mamy konta w kilku walutach, Asystent poprosi o nas o wybranie waluty. Jeżeli mamy więcej niż 5 kont, poprosi o wskazanie kont do analizy. Następnie w aplikacji pojawią się sumy przychodów, wydatków i stan oszczędności w tych miesiącach oraz obrazujące je grafiki. Asystent dodatkowo poinformuje ile wynosiła średnia kwota oszczędności przypadająca na 1 miesiąc w tym okresie oraz pokaże, jaka jest suma oszczędności za 3 miesiące. Podobnie przy analizie wydatków. Można zapytać np. „ile wydałem w ostatnim miesiącu?”. Asystent poda kwotę wydatków i pokaże ją graficznie w aplikacji w rozbiciu na: zobowiązania kredytowe, płatności kartą, przelewy wychodzące, wypłaty z bankomatów i pozostałe płatności.

Nowe funkcje są dostępne dla użytkowników aplikacji PKO Banku Polskiego korzystających z urządzeń z systemami operacyjnymi Android, w najbliższym czasie będą też dostępne dla korzystających z iOS.

Asystent głosowy IKO działa już od ponad roku. Od momentu uruchomienia przeprowadził już ponad 800 tys. rozmów z klientami, obecnie jest to około 60 tys. dialogów miesięcznie. Odnotowano w nim też ponad 1,5 mln wypowiedzi użytkowników. Na początku rozumiał ponad 70 tematów rozmów, teraz jest ich ponad 250 i będzie ich sukcesywnie przybywać. Asystent ma ponad 340 tys. unikalnych użytkowników.

Źródło: PKO BP