Bank Nordea obniża marże kredytów hipotecznych

Nordea Bank Polska przygotował dla swoich klientów promocję marży kredytu hipotecznego. Bank Nordea niezmiennie zajmuje wysoką pozycję na rynku pod względem sprzedaży kredytów hipotecznych. W piątek, 20 maja, Nordea wystartował z nową kampanią reklamową.

Nordea od ponad dwóch lat zajmuje wysokie pozycje w zestawieniach dotyczących udzielania kredytów hipotecznych, w 2009 roku bank był na trzeciej pozycji, a w 2010 na piątej. W I kwartale 2011 roku Nordea udzieliła ponad dwóch tysięcy kredytów hipotecznych o wartości 730 mln zł. Warto również podkreślić wysoką jakość portfela kredytowego w Nordea – po I kwartale 2011 stan kredytów nieregularnych banku wynosi mniej niż 1 procent.

Promocyjna marża wynosząca 0,8%, dla kredytów hipotecznych w PLN, w połączeniu z fachowym doradztwem w kredytowaniu inwestycji mieszkaniowych, to najważniejsze korzyści akcentowane w nowej kampanii kredytu hipotecznego, którą bank rozpocznie w piątek 20 maja. Celem kampanii jest nie tylko zainteresowanie potencjalnych klientów ofertą kredytów mieszkaniowych Nordea, ale przede wszystkim zachęcenie ich do kontaktu z doradcą bankowym Nordea – zarówno w placówce bankowej, jak i za pośrednictwem Internetu.

Bank Nordea przygotował promocję, w której oferuje klientom wyjściową marżę w wysokości 0,8% dla kredytów hipotecznych w polskich złotych. Marża w takiej wysokości jest jedną z najniższych na rynku. Promocyjna marża będzie obowiązywać przez cały czas trwania kampanii, czyli od 20 maja do 30 czerwca 2011 roku.

Wiosennej kampanii kredytów hipotecznych towarzyszy nowoczesny spot reklamowy, przy produkcji którego wykorzystano około 100 różnych lamp i włączników. Spot podkreśla jak ważny jest wybór doradcy kredytowego, jako partnera godnego zaufania, który przeprowadzi klienta przez proces kredytowy wprost do jego wymarzonego domu.

Przekaz reklamowy skierowany jest do aktywnych zawodowo mieszkańców dużych miast, którzy poszukują możliwości sfinansowania zakupu mieszkania lub budowy domu, oczekując jednocześnie ułatwień w przejściu przez procedury bankowe. – „Staraliśmy się nadać naszej kampanii odmienny styl niż emitowane obecnie standardowe spoty reklamowe konkurencji. W tej kategorii rzadko mówi się o roli doradcy w wyjaśnieniu obaw i zastrzeżeń osób zainteresowanych kredytem mieszkaniowym. Nasz koncept oparty jest właśnie na przekonaniu, że znacznym ułatwieniem dla nich jest kompetentny i życzliwy doradca, który potrafi wsłuchać się w ich pytania. Taki, który de facto „rozjaśni sytuację”, rozwieje wątpliwości i wskaże właściwe rozwiązanie.

Oprócz akcentowania profesjonalizmu naszych doradców stawiamy na konkurencyjną na rynku ofertę – kredyt mieszkaniowy z niską ratą i atrakcyjną marżą 0,8%. Nordea Bank należy do najdynamiczniejszych w tej kategorii produktów, a sprzedaż kredytów hipotecznych pozwoliła nam zająć w 2010 mocną pozycję w pierwszej piątce banków. Jesteśmy dobrze rozpoznawani przez mieszkańców dużych miast właśnie przez pryzmat tego produktu. Stąd dbałość o nienachalną stylistykę i lifestylowy ton reklamy, dopasowane do oczekiwań tego segmentu.” – mówi Sławomir Ronkowski, Dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji, Nordea Bank Polska.

Kampania mediowa, z wykorzystaniem mediów ogólnopolskich rozpocznie się 20 maja 2011 roku. Spot pojawi się w telewizji ogólnopolskiej i kanałach tematycznych. Można go będzie również obejrzeć na kanale Nordea TV na YouTube.

Już tradycyjnie bank stawia nacisk na działania BTL. W witrynach placówek banku eksponowane będą wyklejki, a wewnątrz plakaty i ulotki. Dodatkowo reklamy można też będzie zobaczyć na ekranach bankomatów oraz na wyciągach.

W ramach kampanii bank zmodyfikuje internetowe narzędzia informacyjno-sprzedażowe: serwis www.nordea.pl oraz mikroserwis www.kredyt.nordea.pl. Rozpocznie się też kampania internetowa w wyszukiwarkach. Ponadto działania on-line obejmą również portale społecznościowe.

Kreację przygotowała agencja Hand Made, internetową – agencja Media Contacts. Za zakup mediów odpowiada MPG (media tradycyjne) oraz Media Contacts (Internet). Spot telewizyjny wyprodukował dom produkcyjny Papaya Films. W spocie wystąpił związany z bankiem Nordea – ambasador marki Nordea – Tony Hyyryläinen, występujący wcześniej w programie „Europa da się lubić”. Reżyserem spotu jest Tomasz Nalewajek. Ze strony banku za produkcję odpowiada Sławomir Ronkowski, dyrektor Departamentu Marketingu i Komunikacji. W agencji Hand Made nad kampanią pracował zespół w składzie: Joanna Wierzbak, Miłosz Sroka, Karolina Piwowarczyk (kreacja), Katarzyna Mietniowska (koordynacja).

Źródło: Nordea Bank Polska