Banki coraz częściej oferują klientom pomoc

Coraz częściej dostając kartę bankową czy otwierając konto dostajemy od razu ofertę pakietu assistance dodawanego do karty. Według danych za 2007 rok polis assistance dodanych do produktów bankowych było prawie 8 mln sztuk.

– Spodziewam się, że w tym doku liczba polis assistance dołączana do kart bankowych, kont oraz innych produktów bankowych przekroczy 8,8 mln – mówi Urszula Szwarc, menedżer w Europ Assistance Polska.

Wyjaśnia, że wzrost będzie głównie efektem pojawienia się nowych banków na naszym rynku, około 10-proc. wzrostu ilości kart płatniczych oraz kredytów mieszkaniowych.

– Jeszcze kilka lat temu usługi assistance występowały w ofercie bankowej stosunkowo rzadko, dziś stają się standardem – mówił Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska w trakcie II Forum Assistance, którego GP była patronem medialnym.

W zależności od woli banku takie pakiety są dodawane albo w cenie za obsługę konta czy karty, albo trzeba za nie dodatkowo płacić. Można je znaleźć w produktach przeznaczonych dla klientów zamożnych i dla osób o przeciętnych dochodach.

– W obu przypadkach zakres świadczeń w pakiecie jest różny – mówi Ryszard Grzelak.

Najczęściej proponowane do kart prestiżowych są usługi concierge i ten segment rozwija się bardzo szybko, bo zajęci klienci chętnie korzystają z takich opcji.

– Usługa concierge to kompleksowe świadczenie polegające na organizacji różnych przedsięwzięć wedle życzenia – mówi Urszula Szwarc.

Same usługi są płatne przez klienta, a ich wycena każdorazowo przedstawiona jest do autoryzacji przed wykonaniem. Bezpłatna jest tylko jej organizacja i dostęp do informacji. Można liczyć np. na organizację i dostarczenie zakupów, prezentów, kwiatów czy biletów na imprezy sportowe lub kulturalne. Wyłączone są specjalne wydarzenia – asystor nie zdobędzie biletów na Euro 2008.

– Dużym powodzeniem cieszą się usługi w ramach przedłużonej gwarancji na sprzęt gospodarstwa domowego, pomoc medyczną na terenie RP oraz opiekę za granicą – mówi Urszula Szwarc.

Asystorzy intensywnie pracują nad rozwojem oferty assistance prawnego. Może zakładać np. przesyłanie wzorów umów, aktów prawnych, umawianie wizyt w kancelariach prawnych, które mogą zająć się określoną sprawą. Stosunkowo tanią opcją są wszelkie usługi informacyjne pozwalające np. szybko uzyskać informację o najbliższym warsztacie samochodowym, serwisie AGD/RTV czy repertuarze kin lub teatrów.