Coraz częściej dostając kartę bankową czy otwierając konto dostajemy od razu ofertę pakietu assistance dodawanego do karty. Według danych za 2007 rok polis assistance dodanych do produktów bankowych było prawie 8 mln sztuk.
– Spodziewam się, że w tym doku liczba polis assistance dołączana do kart bankowych, kont oraz innych produktów bankowych przekroczy 8,8 mln – mówi Urszula Szwarc, menedżer w Europ Assistance Polska.
Wyjaśnia, że wzrost będzie głównie efektem pojawienia się nowych banków na naszym rynku, około 10-proc. wzrostu ilości kart płatniczych oraz kredytów mieszkaniowych.
– Jeszcze kilka lat temu usługi assistance występowały w ofercie bankowej stosunkowo rzadko, dziś stają się standardem – mówił Ryszard Grzelak, prezes Europ Assistance Polska w trakcie II Forum Assistance, którego GP była patronem medialnym.
W zależności od woli banku takie pakiety są dodawane albo w cenie za obsługę konta czy karty, albo trzeba za nie dodatkowo płacić. Można je znaleźć w produktach przeznaczonych dla klientów zamożnych i dla osób o przeciętnych dochodach.
– W obu przypadkach zakres świadczeń w pakiecie jest różny – mówi Ryszard Grzelak.
Najczęściej proponowane do kart prestiżowych są usługi concierge i ten segment rozwija się bardzo szybko, bo zajęci klienci chętnie korzystają z takich opcji.
– Usługa concierge to kompleksowe świadczenie polegające na organizacji różnych przedsięwzięć wedle życzenia – mówi Urszula Szwarc.
Same usługi są płatne przez klienta, a ich wycena każdorazowo przedstawiona jest do autoryzacji przed wykonaniem. Bezpłatna jest tylko jej organizacja i dostęp do informacji. Można liczyć np. na organizację i dostarczenie zakupów, prezentów, kwiatów czy biletów na imprezy sportowe lub kulturalne. Wyłączone są specjalne wydarzenia – asystor nie zdobędzie biletów na Euro 2008.
– Dużym powodzeniem cieszą się usługi w ramach przedłużonej gwarancji na sprzęt gospodarstwa domowego, pomoc medyczną na terenie RP oraz opiekę za granicą – mówi Urszula Szwarc.
Asystorzy intensywnie pracują nad rozwojem oferty assistance prawnego. Może zakładać np. przesyłanie wzorów umów, aktów prawnych, umawianie wizyt w kancelariach prawnych, które mogą zająć się określoną sprawą. Stosunkowo tanią opcją są wszelkie usługi informacyjne pozwalające np. szybko uzyskać informację o najbliższym warsztacie samochodowym, serwisie AGD/RTV czy repertuarze kin lub teatrów.