Banki pilnie strzegą danych osobistych swoich klientów

Na rynku istnieje mylna opinia, iż to właśnie zaniedbania leżące po stronie banków związane ze stosowanymi przez nie systemami bezpieczeństwa są najczęstszym powodem kradzieży danych. Okazje się jednak, że 30% przypadków utraty poufnych danych było spowodowanych kradzieżą lub zgubieniem portfeli, książeczek czekowych oraz kart kredytowych przez samych klientów. Inną przyczyną jest nieświadome przekazywanie poufnych informacji znajomym i kuzynom, którzy ujawniają je następnie potencjalnym przestępcom. Uwaga klientów skupiona jest głównie na wadach systemów bezpieczeństwa i zaniedbaniach banków. Tymczasem inne przyczyny, leżące po stronie klientów są niemniej istotne. W lipcu b.r. nadzór bankowy wezwał amerykańskie instytucje finansowe do wprowadzenia programów edukacyjnych dla klientów na temat sposobów zapobiegania utracie danych osobistych.