„Już na przełomie września i października na rynku bankowym powinni pojawić się dwaj nowi gracze – Alior, na którego czele stoi Wojciech Sobieraj, oraz Allianz Bank kierowany przez Pawła Millera […]. Pierwszym wyzwaniem będzie dla nich oswojenie klientów z nową marką […]. Jedno jest pewne – stare instytucje finansowe nie pozwolą sobie łatwo odebrać klientów, co oznacza, że jesienią możemy się spodziewać zmasowanego uderzenia kampanii reklamowych.”, pisze „Gazeta”.
„Eksperci szacują, że do końca roku wydatki banków na reklamy mogą sięgnąć okrągłego miliarda złotych. To byłby rekord. Zresztą już pierwsze półrocze okazało się rekordowe – z analiz firmy Expert Monitor, która bada rynek reklam, wynika, że w ciągu pierwszych sześciu miesięcy instytucje finansowe przeznaczyły na ten cel niemal 480 mln zł. To prawie 70 proc. z tego, ile banki wydały na obecność w mediach w całym ubiegłym roku.”, czytamy.
„Ani Allianz, ani Alior nie precyzują, kiedy uderzą z reklamami. – Ale zapewniam, że jesienią będziemy bardzo widoczni – zapowiada Wojciech Sobieraj. Eksperci z firmy doradczej Deloitte szacują, że każda z instytucji wyda na działania marketingowe od 30 do nawet 50 mln zł.”, czytamy dalej.
Z roku na rok wydatki banków na reklamę są coraz większe. W 2007 roku banki wydały na ten cel 728 mln zł wobec 598 mln zł rok wcześniej. Wydatki instytucji finansowych na reklamy w pierwszej połowie tego roku wzrosły w porównaniu z pierwszym półroczem 2007 roku o blisko połowę. Najchętniej reklamowano depozyty.
Więcej w „Gazecie Wyborczej”.