Bankier.pl kończy 2003 rok sukcesem i zapowiada dalszy dynamiczny rozwój

Oglądalność portalu

Podstawą do tak optymistycznych założeń na 2004 rok są m.in. imponujące wskaźniki wzrostu oglądalności. Według badania „Prawdziwy Profil” miesięczna liczba osób odwiedzających portal od grudnia 2002 do listopada 2003 wzrosła aż o 182%. Najnowsze dane o oglądalności za styczeń 2004 pozwalają wierzyć, że obecny rok będzie dla Bankiera równie dobry, a nawet jeszcze lepszy. Według nich portal odwiedziło w styczniu 256 tys. osób przy ponad 3 mln odsłon*.

„Cieszymy się z tak ogromnego wzrostu oglądalności. To motywuje nas do dalszej pracy nad utrzymaniem miana najlepszego portalu finansowego w polskim Internecie. W 2004 planujemy zdobyć wielu nowych czytelników i osiągniąć poziom 500 tys. unikalnych użytkowników odwiedzających serwis miesięcznie, co postawi Bankier.pl w gronie najsilniejszych mediów finansowych w Polsce” – mówi Piotr Wąsowski, Członek Zarządu ds. Rozwoju i Marketingu Bankier.pl S.A.

Bankier.pl oferuje czytelnikom najszerszy w polskim internecie zasób informacji biznesowych. Portal współpracuje z kilkudziesięcioma dostawcami treści dotyczących m.in. gospodarki, finansów osobistych, inwestowania pieniędzy i prowadzenia firmy. Obok informacji Bankier.pl oferuje czytelnikom także szeroki wybór wyszukiwarek produktów finansowych, poradników oraz narzędzi wspomagających podejmowanie trafnych decyzji finansowych.

Dzięki ciągłej pracy nad wzbogacaniem zawartości portalu Bankier.pl może pochwalić się bardzo długim czasem, jaki jego czytelnicy spędzają w serwisie – 36 minut. Najbliżsi konkurenci zanotowali znacznie niższe wskaźniki (np. Money.pl – 11,5 min., Expander.pl – 20,2 min.). Te dane pokazują, że zawartość Bankiera jest dla internautów znacznie ciekawsza od serwisów konkurencyjnych.

W sumie dane dotyczące liczby użytkowników, ilości odsłon i czasu jaki czytelnicy przeciętnie spędzają na stronach portalu są najlepsze lub jedne z najlepszych na rynku i potwierdzają że Bankier.pl jest liderem wśród portali finansowych.

Sprzedaż produktów finansowych

Jeszcze szybciej niż oglądalność rosną przychody ze sprzedaży produktów finansowych. W 2003 roku wzrosły one o ponad 500%. W tym roku portal zamierza osiągnąć sprzedaż na poziomie ponad 1000 produktów finansowych miesięcznie.

„Te dane pokazują że Bankier.pl jest bardzo dobrym kanałem dystrybucji produktów finansowych – wygodnym dla nabywców, którzy mogą łatwo porównywać oferty i zamawiać produkty oraz bardzo efektywnym dla instytucji finansowych, które mogą szybko i sprawnie dotrzeć ze swoją ofertą do bardzo dużej liczby potencjalnych klientów bez konieczności ponoszenia wysokich nakładów np. na utrzymywanie rozległej sieci oddziałów.” – mówi Waldemar Wysowski – Dyrektor Działu Sprzedaży Produktów Finansowych Bankier.pl.

Tak wysoki wzrost sprzedaży produktów finansowych za pośrednictwem Bankiera to zasługa m.in. dwóch pionierskich projektów – Systemu Partnerskiego i Internetowego Centrum Finansowego. Umożliwiają one osobom indywidualnym oraz partnerskim serwisom internetowym udział w prowizjach jakie portal otrzymuje z tytułu sprzedaży produktów i usług finansowych. Dzięki temu, liczba osób do których dociera oferta produktów finansowych dystrybuowanych przez Bankier.pl zwiększyła sie kilkakrotnie. W ślad za tym wzrosła liczba sprzedanych produktów, przychody portalu oraz jego partnerów.

Sukces Systemu Partnerskiego i Internetowego Centrum Finansowego wynika przede wszystkim z szerokiej i atrakcyjnej oferty dostępnych produktów finansowych: m.in. kredytów, kont i kart kredytowych dostarczanych m.in. przez mBank, Inteligo, Multibank, Fortis Bank i GE Bank. Banki i instytucje finansowe bardzo przychylnie przyjęły nowe przedsięwzięcia portalu i widzą w nich znakomite narzędzie do sprzedaży produktów i promocji ich oferty wśród polskiej społeczności internetowej. W tym roku Bankier.pl planuje jeszcze poszerzyć ofertę produktów dostępnych w portalu oraz za pośrednictwem Systemu Partnerskiego i Internetowego Centrum Finansowego.

Wyniki finansowe

Dzięki znacznemu zwiększeniu oglądalności oraz przychodów ze sprzedaży produktów finansowych i reklamy, we wrześniu 2003 firma osiągnęła po raz pierwszy breakeven point, a w IV kwartale 2003 uzyskała pozytywny wynik EBITDA.

„W 2004 roku zakładamy dalszy dynamiczny wzrost przychodów o ok. 80% do poziomu ponad 3 mln zł oraz osiągnięcie zysku operacyjnego i zysku netto. Przewidujemy, że wskaźnik EBITDA osiągnie poziom 500 tys. zł. Umożliwi to nam kolejne inwestycje i dalszy szybki rozwój” – mówi Artur Listwan, Prezes Zarządu Bankier.pl S.A.

„Bankier.pl działa na szybko rosnących rynkach – sprzedaży produktów finansowych przez Internet oraz reklamy internetowej – dlatego upatrujemy w nim duży potencjał generowania zysków. Dynamiczny rozwój portalu bardzo nas cieszy, przekłada się bowiem na wzrost wartości akcji spółki.” – mówi Jens Spyrka, prezes bmp, CEEV GmbH, głównego akcjonariusza Bankier.pl S.A.

* Wg systemu adserwerowego DART 5.0 udostępnionego przez Ad.net