BIS Super-ochroniarz

BIS Supervisor jest skonfigurowany z kamerami tak, że wszystkie wprowadzane do kasy dane można na bieżąco porównać z obrazem wideo stanowiska kasowego. W ten sposób klient, któremu z pomyłki kasjera podwójnie policzono towar, może udowodnić swoją reklamację. Kamery wychwycą także próbę oszust dokonywanych przez klientów, np. przeklejenie kodu kreskowego z droższej wiertarki na tańszą.

Zadaniem stworzonego przez nas systemu jest wyeliminowanie wszelkich nieprawidłowości przy sprzedaży i związanych z tym strat finansowych. BIS Supervisor chroni klientów, ale wyłapuje także nieuczciwość ich samych bądź kasjerów, np. przerzucających towar „pod kasą” lub – po uzgodnieniu z klientem – nie liczących niektórych towarów – mówi Andrzej Oliński, dyrektor handlowy Grupy T4B. BIS Supervisor zastępuje pracowników ochrony, którzy nie są w stanie rejestrować pewnych czynności, a zdarza się, że sami postępują nieuczciwie.

BIS Supervisor zapamiętuje obraz wideo, czas i datę transakcji, listę i liczbę towarów, cenę jednostkową, cenę całkowitą transakcji oraz typ transakcji. System pozwala też na ustawienie alarmów w przypadku czynności o szczególnie wysokim ryzyku popełnienia oszustwa, tzn. anulowanie linii transakcji, anulowanie całej transakcji, udzielenia upustu, zapłata czekiem, zapłata kartą płatniczą itp. W zależności od ruchu w kadrze kamery, monitoring kasy może być również rejestrowany bez podglądu transakcji. Praca systemu jest automatycznie zapisywana, więc nawet po dłuższym okresie właściciel obiektu ma możliwość przejrzenia archiwum. Co ważne, jeśli chcemy przejrzeć archiwum, nie musimy zatrzymywać pracy systemu.

Jak pracuje BIS Supervisor?

System składa się z trzech aplikacji. Dwie z nich są zainstalowane na serwerze wideo – jedna jest odpowiedzialna za rejestracją obrazu wideo, a druga za zapisywanie danych z kas w bazie danych. Gdy kasjer zaczyna transakcję, jedna z aplikacji przełącza serwer na tryb ciągłego nagrywania do czasu zakończenia transakcji. Dane pobierane z kamery i kasy fiskalnej są zsynchronizowane w czasie i oba procesy są równolegle zapisywane.

Trzecia aplikacja pracuje na zdalnym komputerze PC połączonym z serwerem siecią Ethernet z protokołem TCP/IP. Umożliwia ona podgląd na żywo transakcji dokonywanych na kasie z obrazem wideo ze stanowiska kasowego, jak również przekazuje natychmiast informacje o wybranych zdarzeniach jako alarmowe. Aplikacja ta jest odpowiedzialna za pracę w trybie przeglądania zdarzeń archiwalnych zapisanych na serwerze.

System monitorowania stanowisk kasowych z modułami BlackBox od kilku lat funkcjonuje w marketach sieci OBI.