PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeRevolut wzywa Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw w social mediach

Revolut

Revolut wzywa Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw w social mediach

Informacje 04.10.2024 (17:04) informacja prasowa
Bezpieczeństwo Revolut

Revolut, globalna aplikacja finansowa, z której korzysta ponad 45 milionów klientów na świecie i europejski bank, gdzie swoje konto ma ponad 3,5 miliona polskich klientów, wzywa Meta do udziału w finansowym wsparciu ofiar oszustw w social mediach. Zdaniem Revolut, propozycja Meta odnośnie wymiany danych z bankami, to za mało by zatrzymać globalną plagę oszustw w social mediach.

Revolut ogłosił dziś II edycję raportu na temat bezpieczeństwa konsumentów i przestępczości finansowej, który analizuje oszustwa zgłaszane przez klientów w pierwszej połowie 2024 r. Raport potwierdził, że na platformach Meta inicjowanych było większość spośród wszystkich scamów zgłoszonych przez klientów Revolut w pierwszej połowie 2024 r. (62%). To odsetek podobny jak w drugim półroczu 2023 r. (64%), co oznacza brak istotnej zmiany.

Revolut wyraził zaniepokojenie tym, że propozycja Meta, dotycząca wymiany danych z brytyjskimi bankami, jest narzędziem niewystarczającym, by położyć tamę globalnej pladze oszustw w social mediach:

  • Nacisk położony jest na instytucje finansowe, by dostarczały dane o oszustwach na platformach Meta. Zdaniem Revolut, to Meta powinna przeznaczyć większe środki na monitorowanie własnych platform.

  • Propozycja Meta dotyczy jedynie Wielkiej Brytanii, tymczasem plaga oszustw w social mediach urosła na skalę globalną i uderza zarówno w konsumentów jak i firmy.

  • Brak deklaracji odnośnie udziału Meta w finansowym zadośćuczynieniu szkód poniesionych przez ofiary scamów promowanych w social mediach, mimo potencjalnych zysków z takich reklam.

“To drobne gesty, podczas gdy branża oczekuje zdecydowanych i niezwłocznych działań. Nasz najnowszy raport na temat przestępczości finansowej potwierdza, że platformy social mediów trwają w rozprzestrzenianiu oszustw na bezprecedensową skalę. Co więcej, nie widać istotnej poprawy względem danych za rok ubiegły. Platformy nie biorą odpowiedzialności za ofiary oszustw i nie partycypują w pokrywaniu strat finansowych. Można, odnieść wrażenie, że nie mają motywacji do działania. Ciężar likwidacji szkód spada na konsumentów i banki. Propozycja wymiany danych, choć może się przydać, to za mało” – powiedział Woody Malouf, Head of Financial Crime w Revolut.

“Jesteśmy pewni, że właściwe instytucje w krajach europejskich podejmują teraz niezbędne działania, by zwiększyć bezpieczeństwo konsumentów i stawić czoła pladze oszustw. Pilne jest jednak zaangażowanie Meta i innych właścicieli platform social mediów w pomoc dla ofiar, tak jak robią to instytucje finansowe. Milczenie platform w sprawie ofiar jest niepokojące i wymowne. Tak jak wiele innych banków, jesteśmy gotowi robić co do nas należy, by zapewnić klientom bezpieczeństwo. Najwyższy czas, aby platformy social mediów zrobiły to samo. Banki powinny być ostatnią linią obrony przed oszustwami, a nie jedyną” – dodał Woody Malouf.

W przeddzień wprowadzenia nowych zasad pokrywania strat w Wielkiej Brytanii, które wchodzą w życie od 7 października 2024, poniższe wyniki i wnioski wskazują na konieczność zwalczania oszustw u ich źródła:

Meta pozostaje wiodącym źródłem skąd rozprzestrzeniają się scamy

  • Globalnie: w pierwszej połowie 2024 r. platformy Meta były źródłem 62% scamów zgłaszanych przez klientów Revolut, ten udział nie zmienił się istotnie w porównaniu z drugą połową 2023 r. (64%)

  • W Polsce: w pierwszej połowie 2024 r. przeszło 55% scamów raportowanych przez klientów Revolut pochodziło z platform Meta (nieco mniej niż w drugiej połowie 2023 r. gdy ich udział wyniósł 68%)

Facebook był najbardziej powszechnym źródłem oszustw

  • Globalnie: w pierwszej połowie 2024 r. Facebook był źródłem 39% scamów zgłaszanych przez klientów Revolut, to udział ponad dwa razy większy niż ten, który przypada na drugą z kolei platformę WhatsApp (18%), za którą uplasował się Telegram (12%).

  • W Polsce: w pierwszej połowie 2024 r. na Facebooku inicjowanych było najwięcej, bo 38% przypadków scamów zgłoszonych przez klientów Revolut, więcej niż na drugim z kolei Telegramie (25%) i trzecim w kolejności WhatsAppie (15%)

Oszustwa zakupowe najczęstsze, rośnie liczba oszustw o pracę

  • Globalnie:

    • Oszustwa zakupowe pozostawały najczęstszym typem oszustw we wszystkich analizowanych krajach, z wyjątkiem Włoch, odpowiadając za 60% ogólnej liczby ofiar oszustw.

    • Oszustwa wykorzystujące fałszywe ogłoszenia o pracy doznały z kolei dynamicznego wzrostu, z 9% pod koniec roku 2023, aż po 18% pod koniec czerwca 2024 r.

  • W Polsce: w pierwszej połowie 2024 r. dominował typ “oszustw zakupowych”, reprezentujący 48% wszystkich scamów, zostawiając w tyle fałszywe ogłoszenia o pracy (25%) i scamy inwestycyjne (14%).

Revolut podchodzi do kwestii oszustw i ryzyka tego, że klienci zetkną się z próbami różnego typu scamów i wyłudzeń, niezwykle poważnie. Ponad ⅓ spośród ponad 10 tysięcy pracowników Revolut pracuje w obszarze FinCrime. Revolut stale doskonali swoje funkcje bezpieczeństwa, wdraża systemy wykrywania oszustw w czasie rzeczywistym i zapewnia zasoby edukacyjne, które pomagają klientom być na bieżąco z potencjalnymi zagrożeniami. To m.in. funkcja Revolut Secure, która łączy w sobie najnowocześniejsze funkcje bezpieczeństwa, by zapewnić klientom większą kontrolę nad ochroną ich środków. W 2023 r. Revolut zapobiegł potencjalnym oszustwom na kwotę ponad 475 mln £ i stale pracuje nad rozwojem zabezpieczeń, by być krok przed oszustami.

Firma współpracuje również z rządami i firmami technologicznymi, aby zwalczać oszustwa u ich źródła, zapewniając wszystkim bezpieczniejszy ekosystem cyfrowy.

Źródło: Revolut

2024-10-04
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Justyna Szafraniec

Justyna Szafraniec

Head of Communications w Generali Polska Justyna…

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców