Bank BPH wprowadza program ZASADY FAIR PLAY, polegający na uruchomieniu procesu certyfikacji zobowiązań składanych klientom. Zasady, którymi kieruje się bank w ramach strategii fair play, będą poddawane cyklicznej niezależnej weryfikacji, a jej wynik zostanie upubliczniony.
Pierwszym etapem procesu certyfikacji były badania opinii, w których ankietowani wypowiedzieli się, jakie mają oczekiwania wobec banku działającego fair. Wiedza wynikająca z tych badań została skategoryzowana w cztery grupy zobowiązań: jasne zasady, bezpieczeństwo finansowe, wsparcie i otwarty dialog, a następnie przeniesiona na konkretne rozwiązania i zastosowana w produktach, procesach, a także w obsłudze klienta.
– Weryfikacja zobowiązań składanych klientom to naturalna konsekwencja realizacji naszej strategii fair play. Jako bank działający fair, chcemy nie tylko przekonać się, w jakim stopniu wywiązujemy się z zasad, których stosowania oczekują od nas klienci, ale również otwarcie o tym informować. Dlatego wyniki weryfikacji realizacji zobowiązań zostaną upublicznione– mówi Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH.
Wyniki pierwszej certyfikacji obejmującej I półrocze 2013 r. zostaną opublikowane we wrześniu tego roku. Do przeprowadzenia pierwszej i kolejnych weryfikacji raportu z realizacji zobowiązań Bank BPH zaangażował firmę PwC.
W ramach jasnych zasad, bank zobowiązuje się między innymi do udostępniania klientom jednostronicowych podsumowań umów kredytowych, a także deklaruje, że 80 proc. rozmów przychodzących na infolinię, zostanie odebranych w ciągu 20 sekund. Klienci Banku BPH mają również więcej czasu na ewentualną rezygnację z kredytu konsumenckiego. Jest to 21 dni, czyli o 7 dni dłużej niż wynika z przepisów prawa. Dodatkowo dla produktów ubezpieczeniowych Bank zapewnia możliwość bezpłatnego odstąpienia w ciągu 30 dni, niezależnie od okresu ochrony. W kategorii bezpieczeństwo finansowe bank zadeklarował, że technologia biometrycznej identyfikacji Finger Vein zostanie udostępniona we wszystkich oddziałach. W ramach tej samej kategorii, bank zobowiązał się, że klienci będą mogli otrzymać w placówkach świadectwo kredytowe, czyli dokument podsumowujący istotne elementy ich zdolności kredytowej. Obiecując wsparcie, Bank BPH oferuje pomoc w zarządzaniu finansami osobistymi poprzez udostępnienie funkcjonalności Asystenta Finansowego w systemie bankowości internetowej Sez@m, a także powiadomienia SMS przypominające o zbliżającym się terminie wygasania produktów oszczędnościowo-depozytowych. Otwarty dialog w Banku BPH to między innymi systematyczne spotkania rady klientów banku, a także ogłaszanie wyników kwartalnych poprzez transmisje on-line.
Lista zasad Banku BPH będzie na bieżąco uzupełniana o kolejne kwestie związane z bankowością fair, których oczekują klienci. W regularnych weryfikacjach co pół roku bank będzie również sprawdzał zakres realizacji zobowiązań i systematycznie ogłaszał ich rezultaty.
Pełna lista zasad fair play Banku BPH dostępna jest na specjalnej stronie internetowej poświęconej zobowiązaniom banku i ich weryfikacji: http://www.zasadyfairplay.bph.pl/