Według danych, które dotyczą drugiego półrocza 2003 roku, 72% z 22 milionowej populacji użytkowników Internetu w Wielkiej Brytanii albo robi zakupu, albo korzysta z usług bankowych w Internecie, a połowa z nich wykorzystuje Internet do obu czynności.
Przeciętna liczba transakcji internetowych przypadających na danego użytkownika prawie podwoiła się od 2000 roku. W 2000 roku 6,7 miliona osób robiących zakupy online dokonywało przeciętnie 6,5 transakcji na rok. W 2003 liczba internetowych konsumentów potroiła się, a przeciętna liczba transakcji wzrosła do 11,2.
Zdaniem APACS fakt, że Internet jest używany coraz częściej i przez większą liczbę użytkowników w celu robienia zakupów i korzystania z usług bankowych, nie jest zaskakujący. To wygodne i bezpieczne rozwiązanie, które idealnie współgra z chronicznym brakiem czasu, na jakie cierpimy.
Według szacunków APACS prawie 13 milionów konsumentów korzystało z usług bankowych przez Internet w 2003 roku. Najpowszechniejszą usługą bankowości online jest regulowanie płatności z kart kredytowych. Poza tym ponad 6 milionów (20%) posiadaczy kart przeglądało stan swoich rachunków online w drugiej połowie 2003 roku.
APACS twierdzi, że większość konsumentów robiąc zakupy przez Internet preferuje korzystać z karty kredytowej, a nie debetowej, co prawdopodobnie wynika z większego bezpieczeństwa.