ComPress i Biznes.net wprowadzają Web 2.0 do biznesu

W internecie powstaje coraz więcej społeczności, w ramach których dorosłe, aktywne zawodowo osoby – mimo natłoku obowiązków – znajdują czas aby dyskutować o rozwoju kariery, wspólnych zainteresowaniach zawodowych i prywatnych, aby pytać o rozwiązania napotykanych problemów, czy konsultować właśnie podejmowane decyzje. W większości przypadków są to społeczności powstające oddolnie, spontanicznie i z potrzeby chwili w portalach takich jak Linkedin, czy polski biznes.net.

Trend Web 2.0 – bo o nim mowa, ale w „dorosłym” wydaniu – zaczęły dostrzegać również duże firmy na całym świecie, a wraz z nimi obsługujące je agencje Public Relations, agencje reklamowe i dostawcy portali korporacyjnych tacy jak IBM, Novell, czy Microsoft. Skoro pracownicy, klienci i kontrahenci potrzebują społecznościowych narzędzi komunikacyjnych i poczucia wspólnoty, to należy im takie narzędzia dostarczyć. Tym bardziej, że pozwala to nie tylko udrożnić komunikację wewnątrz firmy, a czasem również zaangażować i związać z firmą klientów, partnerów i cały ekosystem zewnętrznych podmiotów od których uzależniona jest jej działalność.

– Popularyzacja internetowych narzędzi Web 2.0 doprowadziła do umocnienia więzi i zwiększenia aktywności klientów i partnerów wielu firm. Platforma społecznej aktywności, jaką jest Biznes.net daje szansę tworzenia grup eksperckich skoncentrowanych wokół różnorodnych tematów integrujących profesjonalne społeczności biznesowe. Z punktu widzenia PR jest to narzędzie, które pozwala na sprawną, przejrzystą i otwartą komunikację z potencjalnymi klientami. Zyskujemy szansę budowania trwałych relacji opartych na wymianie wiedzy, opinii i doświadczeń – mówi Łukasz Malczewski, Client Service Director w ComPress S.A.

– Firma w wersji 2.0 to taka, która dostrzega znaczenie budowania społeczności, wymiany wiedzy i wyzwalania twórczej energii – wewnątrz i na zewnątrz własnej organizacji. Wspólna oferta ComPress oraz Biznes.net dotyczy wykorzystania internetowych narzędzi typu Web 2.0 do budowania społeczności służących interesom klienta – mówi Michał Faber, Biznes.Net