Informację o podwyżce, o której głośno od kilku tygodni na rynku, potwierdził dyrektor generalny MasterCard w Polsce Paweł Rychliński. Rychliński powiedział, że celem zmian jest promocja atrakcyjności produktów, „tak aby banki – wydawcy kart systemu MasterCard – mogły nadal inwestować w rozwój najnowocześniejszych technologii, przygotowywanie i wdrażanie innowacyjnych programów i produktów kartowych, oraz dynamiczne podnoszenie bezpieczeństwa transakcji kartowych”. Wyjaśnił, że „nowa struktura opłat pomaga wspierać najnowocześniejsze, a tym samym najbardziej bezpieczne narzędzia płatnicze”.
„Z punktu widzenia banków decyzja MasterCard może być korzystna, ponieważ otrzymają więcej pieniędzy od transakcji kartami z logo tej organizacji. Szacunki rynkowe wskazują, że dodatkowe wpływy dla banków mogą wynieść między 30 a 40 mln zł. Największym wydawcą kart z logo Maestro w Polsce jest Pekao SA, który ma ok. 70 proc. udziału w tej części rynku. Jednak w dłuższej perspektywie decyzja MasterCard może zaszkodzić rynkowi kart w Polsce.”, czytamy.
„Już teraz małe sklepy, w których pobierane opłaty wynoszą nawet 4 proc. wartości transakcji, nie decydują się na przyjmowanie kart. Wyższy interchange może im dodatkowo utrudniać podjęcie decyzji o akceptacji kart” – powiedział zastępca dyrektora departamentu analiz rynku UOKiK Nikodem Szadkowski.
Więcej na ten temat na portalu Onet.pl