Do jutra PZU oszacuje straty w Dobczycach

Ponad 100 szkód zarejestrował PZU do dziś do godziny 15.00 w małopolskich Dobczycach. Od wczoraj poszkodowani mogą zgłaszać się do stacjonujących w miejscowości mobilnych jednostek PZU. Jutro zostaną zakończone oględziny u wszystkich klientów.

Najwięcej szkód zostało zgłoszonych z tytułu zalania piwnic i niższych kondygnacji budynków. Woda zalega też w sadach i na polach uprawnych. Do dziś, do godz. 15.00, PZU przyjął ponad 100 zgłoszeń szkód i stale wpływają kolejne.
 
Szacujemy, że łączna wartość szkód może osiągnąć 1,5 mln złotych – mówi Anna Barańska,  dyrektor ds. Likwidacji Szkód Majątkowych w PZU.
 
Szkody rejestrowane są na pokładzie Mobilnego Biura PZU, a następnie do zalanych gospodarstw wysyłani są rzeczoznawcy, którzy szacują wysokość szkód. Te o niższej wartości likwidowane są w systemie uproszczonym, tj. bez konieczności dokonywania oględzin, wyłącznie na podstawie tzw. wywiadu.

Dziś uruchomiono również pierwsze wypłaty zaliczek i odszkodowań. Jutro PZU zakończy oględziny u wszystkich klientów. Mobilne Biuro PZU będzie jeszcze stacjonować w Dobczycach jutro, w godz. 9.00-13.00, na placu parkingowym w pobliżu centrum handlowego „Jan” przy ul. Mostowej.
 
Ze względu na masowy charakter szkód w Dobczycach do pomocy w procesie ich szacowania i likwidacji już po raz trzeci zaangażowano Mobilne Biuro PZU. Wcześniej ten specjalny pojazd do likwidacji szkód masowych odwiedził miejscowości dotknięte czerwcową powodzią na południu Polski oraz lipcową nawałnicą w Wielkopolsce. Dotychczas na pokładzie Mobilnego Biura przyjęto ok. 1500 zgłoszeń szkód. Jego pracownicy obsługiwali dziennie nawet 280 klientów.
 
Mobilne Biuro PZU POMOC jest jedynym tego typu w Europie Mobilnym Centrum Pomocy dla osób poszkodowanych. Pojazd ten, z łącznością satelitarną, a dzięki temu dostępem do systemów informatycznych PZU, pomaga ubezpieczonym w jak najszybszym uzyskaniu odszkodowania w związku z klęską żywiołową, czy innym zdarzeniem o charakterze katastroficznym. Rozwiązania stosowane dotychczas przez konkurencyjne firmy ubezpieczeniowe, np. w Wielkiej Brytanii, tylko w niewielkim zakresie dorównują poziomowi technicznemu i wielofunkcyjności Mobilnego Biura PZU POMOC.

Źródło: PZU