Friedrich Wilhelm Raiffeisen – nowa nazwa bankowości prywatnej w Raiffeisen Banku

Bankowość prywatna w Raiffeisen Bank Polska przyjmuje nazwę Friedrich Wilhelm Raiffeisen, odwołując się do dziedzictwa założyciela obecnie jednej z największych grup finansowych w naszym regionie. Najzamożniejsi klienci banku mogą korzystać z nowych placówek, a w ofercie znajdzie się wkrótce prestiżowa karta kredytowa World Signia.

Nowa marka jest wspólna dla wszystkich krajów, w których działa Grupa Raiffeisen. Odwołuje się bezpośrednio do dziedzictwa jej założyciela Friedricha Wilhelma Raiffeisena, który od lat 40. XIX w. zaczął zakładać kasy oszczędnościowo-pożyczkowe na terenie Niemiec, by umożliwić dostęp do kredytu tym, którzy go potrzebowali. Pełna nazwa marki to: Friedrich Wilhelm Raiffeisen, Banking Since 1886. Wtedy powstały pierwsze banki Raiffeisena na terenie Austrii.

 

„Jesteśmy jednym z trzech pierwszych krajów, gdzie bankowość prywatna zaczyna funkcjonować pod marką Friedrich Wilhelm Raiffeisen. Polska należy do najbardziej rozwiniętych rynków Europy Środkowej i Wschodniej, z liczną grupą zamożnych obecnych i potencjalnych klientów, którzy zasługują na najwyższą jakość obsługi. Chcemy, by nasza nowa bankowość prywatna jeszcze lepiej oddawała to, co leżało u podstaw działalności Raiffeisena, czyli: partnerstwo z klientem, kompetencje i innowacyjność” – powiedział Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska.

 

Wprowadzenie nowej marki oznacza m.in. udoskonalenie obsługi klientów banku. Placówki przeznaczone dla najzamożniejszych osób w Warszawie, Poznaniu i Katowicach uzyskały nowy, komfortowy wystrój. W stolicy pod koniec wakacji klienci, którzy dysponują aktywami przekraczającymi kwotę 1 mln zł, będą mogli korzystać z nowego oddziału zlokalizowanego w biurowcu Metropolitan.

 

Stopniowo wzbogacać się będzie również oferta produktowa Friedricha Wilhelma Raiffeisena. We wrześniu bank udostępni najbardziej prestiżową kartę kredytową organizacji MasterCard – World Signia, na której dostępny limit kredytowy może być liczony w milionach złotych. Oprócz wielu różnych udogodnień, jak bogaty pakiet ubezpieczeń, usług assistance i concierge oraz rabatów będzie ona oferowała wyjątkową funkcjonalność tym osobom, które często podróżują – Priority Pass pozwala korzystać z saloników VIP na lotniskach niemal całego świata.

 

„Polska bankowość prywatna ciągle ewoluuje, zbliżając się szybko do standardów obowiązujących w krajach Europy Zachodniej, a Raiffeisen Bank Polska był jedną z tych instytucji, które nadawały tempa zmianom. Wprowadzenie nowej marki mobilizuje nas do zachowania pozycji lidera i ciągłego szukania najlepszych rozwiązań dla klientów. W tak złożonej rzeczywistości, gdy zmienność i niepewność na rynkach drastycznie się zwiększyły, rola banku jako doradcy finansowego niepomiernie rośnie. Będziemy jak Friedrich Wilhelm Raiffeisen – blisko swoich klientów, nowatorscy, ale zawsze pamiętający o zasadach rzetelnej bankowości” – powiedziała Barbara Stęchly, Dyrektor Departamentu Bankowości Prywatnej Raiffeisen Bank Polska.

 

Oferta dla klientów bankowości prywatnej Raiffeisen Bank Polska obejmuje krajowe i zagraniczne fundusze inwestycyjne, ubezpieczenia inwestycyjne, zagraniczne papiery dłużne, obligacje komercyjne, instrumenty strukturyzowane, lokaty dwuwalutowe, lokaty inwestycyjne, lokowanie środków za granicą, doradztwo prawne i podatkowe, usługę zarządzania portfelem. Każdy klient ma do dyspozycji osobistego doradcę, który odpowiada za wszystkie jego sprawy w banku, oraz może korzystać z pomocy innych specjalistów, jak np. analityków i dealerów walutowych czy ekspertów w dziedzinie instrumentów pochodnych. Doradcy private banking w Raiffeisen Bank Polska przeszli liczne szkolenia, a ich kompetencje potwierdzone są certyfikatami Europejskiego Doradcy Finansowego (EFA).

 

Logo nowej marki Friedrich Wilhelm Raiffeisen zawiera znany wcześniej motyw skrzyżowanych głów koników szachowych symbolizujących pomyślność i ochronę przed zagrożeniami, oraz imię i nazwisko założyciela wraz z datą powstania banku. Graficznym motywem przewodnim marki jest plaster miodu, który oznacza perfekcyjne konstruowanie spójnej całości z wartościowych, idealnie pasujących do siebie elementów. Pszczelarski motyw nawiązuje również do oryginalnego motywu pszczoły używanego w banku Raiffeisena w pierwszych latach jego istnienia.

 

Wprowadzeniu nowej marki towarzyszy szeroko zakrojona kampania reklamowa w mediach. W stacjach telewizyjnych będzie wyświetlany spot z udziałem – jak „zawsze” w Raiffeisenie – Jerzego i Macieja Stuhrów.

Źródło: Raiffeisen Bank Polska