Getin Bank wysyła klientom niezamówione karty kredytowe

„Według ustaleń „Rz” sposób oferowania kart jest sprzeczny z ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych. Zgodnie z regulaminem banku przyznanie karty kredytowej oznacza zawarcie umowy, podczas gdy zgodnie z ustawą o elektronicznych instrumentach płatniczych wydanie karty następuje po zawarciu umowy. Ten sam regulamin wskazuje, że brak aktywacji nie zwalnia z opłat.”, czytamy w „Rz”.

„– Przesyłanie niezamówionych kart nie jest dozwolone, podobnie zresztą jak przy innych świadczeniach. Z art. 15 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów oraz odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny wynika, że spełnienie świadczenia niezamówionego następuje na ryzyko przedsiębiorcy i nie nakłada na konsumenta żadnych zobowiązań – mówi Monika Stec, dyrektor Departamentu Polityki Konsumenckiej w UOKiK.”, czytamy dalej.

To kolejny bank, który wykorzystuje słabą wiedzę ekonomiczną Polaków, by wcisnąć im produkty finansowe. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Fundacji Kronenberga działającej przy Citi Handlowym wynika, że Polacy słabo lub nawet bardzo słabo oceniają swoją wiedzę na temat finansów. 67 proc. nie wie, czym jest karta kredytowa, 60 proc. z nas nie ma żadnych oszczędności, a 61 proc. respondentów nie potrafi obliczyć rentowności lokaty bankowej.

Więcej na ten temat w „Rzeczpospolitej” w artykule Moniki Krześniak pt. „Getin Bank wysyła karty bez zgody klientów”.

WB