Getin Holding uruchamia nowy bank

Miniony tydzień w bankach: strategiczne zmiany w Getin Holding w związku z nabyciem 100% akcji Allianz Banku, nowy program rekomendacyjny w Alior Banku i sukces kampanii reklamowej Kredyt Banku z udziałem duetu Mann&Materna.

Główne wydarzenia w świecie bankowości w minionym tygodniu koncentrowały się wokół informacji o strategicznych zmianach w Grupie Getin Holding, w których istotną rolę odgrywa przejęcie przez nią Allianz Banku.

Allianz w Grupie Getin Holding

Z początkiem czerwca Allianz Bank stał się częścią grupy kapitałowej Getin Holding, a od początku minionego tygodnia oferuje swoje produkty i usługi pod marką Get Banku. Formalna zmiana nazwy będzie jednak możliwa po uzyskaniu stosownej zgody KNF.

Nabycie Allianz Banku i zmiana jego nazwy na Get Bank rozpoczyna proces przekształceń w Grupie Getin Holding.

Na tym etapie, najmocniej zmiany odczują klienci i pracownicy Allianz Banku. Dotychczasowe placówki nie będą już funkcjonowały, co prawdopodobnie przełoży się na przynajmniej częściowe zwolnienia. Natomiast obsługa klientów została przeniesiona do wyznaczonych oddziałów Getin Banku. Adres dotychczasowej strony internetowej również ulegnie zmianie. Od 3 lipca udostępniona zostanie witryna www.getbank.pl oraz www.getbank24.pl do korzystania z bankowości internetowej. Bank zapewnia, że dotychczasowe loginy i hasła klientów nie ulegną zmianie. Nie ma jednak informacjami, czy nadal aktualne pozostaną numery rachunków. W obliczu tych zmian, marnym pocieszeniem dla dotychczasowych klientów Allianz Banku jest zapowiedź uatrakcyjnienia oferty depozytowej i pierwsze podwyżki oprocentowania lokat zaproponowane w tym tygodniu.

1 000 zł za polecenie produktów Alior Banku

Alior Bank zaproponował swoim klientom nowy program rekomendacyjny. Polecając produkty Aliora znajomym i rodzinie mogą zyskać premię pieniężną. Najwięcej, bo aż 1 000 zł, bank jest skłonny zapłacić za skuteczne polecenie kredytu hipotecznego.

W programie rekomendacyjnym mogą wziąć udział posiadacze kont osobistych z dostępem do usług bankowości elektronicznej. W Systemie Bankowości Internetowej klient rejestruje się jako uczestnik programu, wybiera produkt i wypełnia formularz zawierający adresy mailowe odbiorców rekomendacji. Polecić można konto osobiste, pożyczkę gotówkową, kredyt hipoteczny i konsolidacyjny.


Premie przyznawane w ramach programu wynoszą:

• 50 złotych za polecenie rachunku osobistego,
• 1 000 złotych za polecenie kredytu hipotecznego,
• 0,8% wartości rekomendowanej pożyczki gotówkowej,
• 0,8% wartości poleconego kredytu konsolidacyjnego.

Jednak zanim premia trafi na konto rekomendującego spełnionych musi być łącznie kilka warunków. Przede wszystkim odbiorca rekomendacji, który dotychczas nie był klientem Aliora, musi on-line złożyć otrzymany wniosek, w określonym terminie podpisać umowę, a później od niej nie odstąpić.

Wysokość oferowanych przez Alior premii, nawet mimo szeregu warunków, robi wrażenie i podnosi poprzeczkę konkurencyjnym bankom próbującym dziś zdobyć lojalność klienta przez programy premiowe.

Kredyt Bank podsumowuje pierwszy miesiąc kampanii reklamowej

Kredyt Bank informuje, że po 4 tygodniach kampanii reklamowej otworzył ponad 23 tys. kont. Dziennie bank otwiera od 800 do 1200 kont. Jest to ponad czterokrotny wzrost sprzedaży w porównaniu do pierwszych miesięcy 2011 r. Do tej pory klienci zgromadzili ponad 24 mln zł na Ekstrakoncie Plus.

Kampania reklamowa z udziałem Wojciecha Manna i Krzysztofa Materny ruszyła 23 maja. Od tego czasu znany duet promował nową filozofię banku „Finanse z zasadami”, jednocześnie polecając konto osobiste z oprocentowaniem równym 7%, bezpłatnym prowadzeniem, przelewami w internecie, kartą oraz darmowymi wypłatami ze wszystkich bankomatów w Polsce. Tym samym bank włączył się do trwającej wojny na konta. Zatrudniając znane osoby, przyjął taktykę podobną do swoich konkurentów. Bez celebrytów w reklamie pozostają już bowiem tylko nieliczne banki.

– Na uwagę zasługuje także fakt, że bank zdecydował się wprowadzić nowy super-rachunek do oferty tuż przed możliwą sprzedażą przez właściciela. W minionym tygodniu odżyły plotki krążące od kilku miesięcy po rynku, że Grupa KBC zamierza sprzedać Kredyt Bank i Wartę. Czyżby bank chciał nałapać klientów, by podbić cenę? Najbliższe miesiące przyniosą odpowiedź – komentuje sytuację Wojciech Boczoń, analityk Bankier.pl.

Katarzyna Wojewoda-Leśniewicz
Bankier.pl

Źródło: Bankier.pl