Groupon szykuje się do wejścia na rynek płatności

Groupon, amerykański serwis zakupów grupowych, testuje w USA rozwiązanie, które ma bezpośrednio konkurować z produktami firm takich, jak PayPal czy Square. Jak podaje serwis VentureBeat, akceptanci, którzy zdecydują się na rozwiązanie Groupona, będą korzystać ze znacznie niższych stawek niż proponowane przez dotychczasowych graczy.

Produkt kierowany jest do „fizycznych” punktów handlowych, a nie do sklepów internetowych. Sprzedawcy otrzymają za darmo iPod’a Touch ze specjalnym futerałem, który zawiera czytnik kart magnetycznych. iPod będzie pełnić rolę terminala płatniczego i towarzyszyć mu będzie zapewne oprogramowanie wspomagające ewidencję przeprowadzanych transakcji.

Nowe rozwiązanie może doprowadzić do wojny cenowej na szybko rozwijającym się rynku akceptacji kart dla małego biznesu. Groupon zamierza pobierać opłatę w wysokości 1,8% transakcji + 15 centów od każdego obciążenia. Firma Square, konkurująca w tym samym segmencie, pobiera obecnie 2,75% od transakcji, a PayPal oraz Verifone Sail obciążają akceptantów prowizją w wysokości 2,7% kwoty płatności.

Groupon do tej pory nie potwierdził informacji pochodzących z nieoficjalnych źródeł, jednak wejście na rynek płatności dobrze uzupełniałoby podejmowane dotąd przez firmę wysiłki. W marcu Groupon przejął spółkę FeeFighters prowadzącą serwis porównujący oferty agentów rozliczeniowych i udostępniający mechanizm odwrotnej aukcji, gdzie firmy obsługujące płatności kartowe konkurują o poszukujące takiej usługi sklepy.

Źródło: Bankier.pl