Grupa Alior Banku pozostaje liderem w pozyskiwaniu nowych klientów

­­

Grupa Alior Banku utrzymała po pierwszym kwartale 2014 r. pozycję lidera w sektorze bankowym pod względem przyrostu liczby rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych dla klientów indywidualnych. Alior Bank wraz z Alior Sync zwiększył liczbę prowadzonych kont osobistych o blisko 300 tys. licząc rok do roku.


Według raportu portalu PRNews.pl, Grupa Alior Banku po raz kolejny osiągnęła największą dynamikę wzrostu liczby rachunków osobistych dla klientów detalicznych, spośród banków uczestniczących w zestawieniu.

Wzrost liczby prowadzonych ROR-ów na koniec I kw. 2014 r. (rok do roku)

Źródło: Raport PRNews.pl: Rynek kont osobistych – I kw. 2014


Alior Bank zwiększył w ciągu roku liczbę prowadzonych rachunków osobistych o 188 tys., podczas gdy Alior Sync (działający od maja br. pod marką T-Mobile Usługi Bankowe dostarczane przez Alior Bank) o 110,8 tys. Oznacza to, że łącznie Grupa Alior Banku odnotowała wzrost liczby ROR-ów o blisko 300 tys. Bank, który został sklasyfikowany na drugim miejscu zestawienia otworzył o ponad 70 tys. rachunków mniej od lidera.

Grupa Alior Banku na koniec pierwszego kwartału 2014 r. obsługiwała ponad półtora miliona kont osobistych klientów detalicznych i w efekcie awansowała na 6. miejsce wśród banków pod względem liczby prowadzonych rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych.

Miejsce Bank I kw. 2013 I kw. 2014 Różnica
1. PKO BP 6 245 000 6 333 000 88 000
2. Bank Pekao SA 3 405 631 3 555 510 149 879
3. BZ WBK 2 656 000 2 837 000 181 000
4. mBank 2 578 300 2 724 892 146 592
5. ING Bank Śląski 1 976 000 2 124 000 148 000
6. Grupa Alior Banku* 1 258 000 1 556 800 298 800
7. Bank Millennium 1 456 268 1 482 747 26 479
8. Eurobank 1 475 381 1 416 000 -59 381
9. Credit Agricole Bank Polska 1 223 097 1 064 741 -158 356
10. Getin Noble Bank 649 500 877 700 228 200

* Dane łącznie Alior Banku i Alior Sync

Na podstawie danych portalu PRnews.pl. – klienci indywidualni, jedynie konta złotowe, bez rachunków oszczędnościowych.

Wyniki raportu są odzwierciedleniem atrakcyjnej i różnorodnej oferty Alior Banku skierowanej zarówno do klientów ceniących sobie zalety bankowości tradycyjnej, jak również do klientów aktywnie korzystających z bankowości internetowej i mobilnej.

Przykładem innowacyjnego rozwiązania jest niedawno wprowadzone do oferty „Konto Wyższej Jakości”, pierwszy na polskim rynku całkowicie bezpłatny rachunek osobisty z gwarancją niezmienności warunków przez co najmniej 5 lat. Jego posiadacze nie płacą ani za korzystanie z rachunku, ani za kartę do konta, ani za wszystkie inne operacje i usługi, niezależenie od tego, czy zdecydują się je wykonać w Internecie, czy w oddziale Banku.

Raport portalu PRNews.pl powstał na podstawie porównania przyrostu liczby ROR-ów netto, stanowiącego różnicę między otwartymi i zamkniętymi kontami osobistymi w dwudziestu bankach objętych badaniem. Według stanu na koniec marca 2014 r., banki te prowadziły 27,6 mln ROR-ów, czyli o ponad milion więcej w stosunku do analogicznego okresu rok wcześniej.

Dodatkowe informacje o raporcie portalu PRNews.pl są dostępne pod adresem:

http://prnews.pl/raporty/raport-prnewspl-rynek-kont-osobistych-i-kw-2014-3137534.html