Cieknący grzejnik, zacięty zamek w drzwiach czy zwarcie w instalacji elektrycznej – to tylko przykładowe usterki, które mogą się przydarzyć w każdym mieszkaniu. A w związku z tym, że Polacy żyją coraz intensywniej, często mają mniej czasu na samodzielne naprawy. Jednocześnie wyszukanie rzetelnych i uczciwych fachowców na własną rękę jest czasochłonne, a co gorsze, zdarza się, że na ich pomoc trzeba czekać nawet kilka dni.
Dlaczego w lepszej sytuacji znajdują się ci, którzy posiadają pakiet pomocy – Home assistance, dodawany do produktów finansowych i ubezpieczeniowych – odpowiada Maciej Malczyński, Dyrektor Departamentu Rozwoju Produktów i Wdrożeń w Inter Partner Assistance Polska S.A
Co to jest home assistance?
Usługi home assistance zapewniają pomoc w razie uszkodzenia w mieszkaniu, domu oraz jego wyposażeniu, w skutek awarii, zalania, pożaru czy innego zdarzenia losowego. Również nagłe zachorowania lub nieszczęśliwe wypadki – które nastąpiły w domu ubezpieczonego – mogą być objęte pomocą specjalistów. Istotą assistance domowego jest zorganizowanie dla klienta szybkiej i profesjonalnej pomocy w możliwie jak najkrótszym czasie od zaistnienia zdarzenia. Jak to funkcjonuje? W nagłej sytuacji wystarczy zadzwonić pod specjalny numer alarmowy, pod którym czeka dyżurny koordynator. To on, po przyjęciu zgłoszenia, zajmuje się sprawną organizacją fachowej pomocy. Gdy pada zawór, czy cieknie rura, wysyła nam do domu hydraulika. Jeśli mamy awarie instalacji elektrycznej, zorganizuje pomoc rzetelnego i sprawdzonego elektryka. W przypadku wybitej szyby poszkodowany otrzyma pomoc ze strony kompetentnego szklarza.
Czy Polacy korzystają z home assistance?
Polacy mają coraz większy dostęp do świadczeń z zakresu home assistance. Są one dostępne przede wszystkim dla klientów korzystających z ofert banków i ubezpieczycieli. Coraz częściej jednak również firmy z innych branż zainteresowane są wprowadzeniem home assistance do swoich produktów. Wyniki badań, przeprowadzonych w marcu na zlecenie Inter Partner Assistance, dowodzą że Polacy coraz częściej oczekują profesjonalnej i sprawnej pomoc, w razie awarii czy zdarzenia losowego w domu. Z takich fachowych świadczeń skorzystałoby chętnie aż 94% przebadanych osób. Do najatrakcyjniejszych usług respondenci zaliczyli świadczenia z zakresu home assistance takie jak: pomoc hydraulika (31% badanych), elektryka (25% badanych) i usługi informacyjne 24 godziny na dobę (15% pytanych). Wzrastające zapotrzebowanie na usługi home assistance pozwala przypuszczać, że w niedalekiej przyszłości coraz więcej firm będzie zainteresowanych ich dystrybucją wśród swoich klientów, wyróżniając tym samym swoja ofertę. Międzynarodowe doświadczenie Grypy AXA Assistance, do której należy Inter Partner Assistance, pokazuje, że pakiety pomocy assistance stanowią skuteczny wyróżnik oferty firm, których przedmiot działalności związany jest z domem lub mieszkaniem.
Co możemy zyskać dzięki home assistance?
Wykupując pakiet usług home assistance można zyskać nie tylko wolny czas, ale i spokój, że w razie wystąpienia awarii otrzymamy fachowe i szybkie wsparcie specjalisty. Dostęp do pomocy jest bardzo prosty. Zamiast poszukiwać na własną rękę osoby, która usunie usterkę, wystarczy zadzwonić pod wskazany numer telefonu i zgłosić problem. Całą organizacją usługi zajmą się wtedy specjaliści assistance, którzy przyślą do nas zaufanego fachowca.
Co zawiera najczęściej pakiet home assistance?
Ubezpieczenia home assistance mogą mieć rozmaity zakres usług. Jest on uzależniony od umowy pomiędzy wyspecjalizowaną firmą assistance i jej partnerem dystrybuującym te świadczenia wśród swoich klientów. Najczęściej assistance domowe umożliwia skorzystanie ze świadczeń obejmujących pomocą techniczną w domu w przypadku szkody będącej wynikiem zdarzeń losowych, kradzieży z włamaniem czy awarii sprzętu. W przypadku najszerszych pakietów gwarantowana jest m.in. pomoc medyczna i prawna.
Na co zwracać uwagę wybierając pakiet usług home assistance?
Decydując się na ubezpieczenie home assistance, dobrze jest zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów oferty. Warto sprawdzić, czy usługa assistance obejmuje zarówno organizację pomocy w nagłym wypadku, jak i pokrycie jej kosztów. Jeśli oferta obejmuje tylko organizację, to wszelkie koszty – od robocizny po części zamienne – będzie musiał pokryć ubezpieczony. Ważnym elementem są również limity kwotowe poszczególnych usług i dopuszczalna częstotliwość korzystania ze świadczeń. Co jeszcze warto sprawdzić? Istotna jest także suma ubezpieczenia, która stanowi górną granicę odpowiedzialności finansowej zakładu ubezpieczeń w zakresie pokrycia kosztu udzielonych świadczeń.
Źródło: Multi Communications Sp. z o.o.