PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeKlucze bezpieczeństwa – nowa metoda logowania do serwisu iPKO
PKO BP

PKO BP

PKO Bank Polski jest bankiem uniwersalnym założonym w 1919 r. Od roku 2004 jest spółką akcyjną notowaną na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Największy bank uniwersalny w Polsce.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/pko-bank-polski

Klucze bezpieczeństwa – nowa metoda logowania do serwisu iPKO

Informacje 01.10.2024 (18:37) informacja prasowa
Bezpieczeństwo PKO BP

Klienci PKO Banku Polskiego mają teraz możliwość zabezpieczenia logowania do serwisu internetowego iPKO za pomocą kluczy bezpieczeństwa. Kluczem bezpieczeństwa klient PKO Banku Polskiego może zastąpić dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania: potwierdzenie w aplikacji IKO, kod SMS lub kod z karty kodów. Dzięki zastosowaniu takiego zabezpieczenia nikt niepożądany, kto nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika.

Klucz bezpieczeństwa lub klucz sprzętowy – to nieduże urządzenie z wejściem USB, które wyglądem przypomina pendrive. Służy do bezpiecznego potwierdzania tożsamości w sieci, za każdym razem, gdy serwis wymaga uwierzytelniania dwuskładnikowego. W praktyce oznacza to, że dzięki zastosowaniu takiego klucza nikt niepożądany np. cyberprzestępca, który nie ma klucza klienta, nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło użytkownika.

Kluczem bezpieczeństwa klient PKO Banku Polskiego może zastąpić dotychczasową metodę dodatkowego potwierdzenia logowania: potwierdzenie w aplikacji IKO, kod SMS lub kod z karty kodów. Klucza można używać zarówno do logowania na komputerze, jak i urządzeniu mobilnym (w przypadku serwisu iPKO w wersji RWD). Logowanie do aplikacji IKO pozostaje bez zmian.

– Korzystanie z klucza sprzętowego to dobrowolny wybór klienta. Jeśli zacznie go używać, to jest to rozwiązanie, które poprawia bezpieczeństwo w sieci i dodatkowo podnosi poziom zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO. Coraz częściej stykamy się z socjotechnicznymi sztuczkami i działaniami cyberprzestępców, którzy chcą wyłudzić nasze dane czy ukraść nasze pieniądze. Najczęściej realizowane jest to poprzez phishing, a klucze bezpieczeństwa są obecnie jednym z najmocniejszych zabezpieczeń przed skutkami takich ataków. Dzięki temu zabezpieczeniu klient nie będzie mógł zalogować się na fałszywej stronie, na którą został zwabiony przez oszusta. Klucz będzie chronić konto też wtedy, gdy login i hasło zostaną skradzione przez cyberprzestępcę – logowanie nie będzie możliwe bez użycia klucza – podkreśla Radosław Janusz, dyrektor Biura Architektury i Usług Cyberbezpieczeństwa w PKO Banku Polskim.

To rozwiązanie ma też szersze zastosowanie. Klucze sprzętowe są uniwersalne i można ich używać do innych serwisów i usług, które umożliwiają dwuskładnikowe logowanie, np. do poczty elektronicznej, serwisów społecznościowych, managerów haseł czy też aplikacji biznesowych. Klucz oferuje wyższy poziom bezpieczeństwa, ponieważ opiera się m.in. na kryptografii asymetrycznej. To system, który wymaga dwóch kluczy kryptograficznych – publicznego oraz prywatnego, do którego nikt – poza klientem – nie ma dostępu.

W praktyce oznacza to, że:

– obca osoba np. cyberprzestępca nie zaloguje się do serwisu iPKO, nawet jeśli pozna login i hasło klienta, bo nie ma jego klucza prywatnego,

– klient nie zaloguje się do fałszywej strony, bo jego prywatny klucz nie połączy się z nieznanym kluczem publicznym.

Klient logujący się do serwisu iPKO z użyciem klucza bezpieczeństwa będzie potwierdzać transakcje i dyspozycje w serwisie tak jak dotychczas np. w aplikacji IKO, kodem SMS lub za pomocą karty kodów.

W PKO Banku Polskim obsługiwane są klucze największego producenta tego rodzaju zabezpieczeń – firmy Yubico (marka YubiKey). Oparte są o technologię FIDO, według producenta uznawaną za najwyższy poziom bezpieczeństwa. Bank nie sprzedaje takich kluczy – różne ich modele są do kupienia w sklepach z urządzeniami elektronicznymi i u sprzedawców w internecie. Klienci PKO Banku Polskiego, którzy chcą wzmocnić zabezpieczenie swojego logowania w sieci, mogą kupić klucz i skonfigurować go online w serwisie internetowym iPKO bez konieczności wizyty w oddziale.

Samo uwierzytelnianie przy pomocy klucza jest proste i intuicyjne:

1. Najpierw klient powinien zalogować się do iPKO i w metodach uwierzytelniania wybrać klucz bezpieczeństwa (Ustawienia – Dostęp i bezpieczeństwo – Klucze bezpieczeństwa – Dodaj klucz bezpieczeństwa (postępując zgodnie z instrukcjami na ekranie).

2. Kolejny krok to umieszczenie klucza w porcie USB i zgodnie ze wskazówkami zapisanie go, można przy tym nazwę systemową klucza zastąpić nazwą własną.

3. Po dodaniu klucza, klient może już logować się do serwisu internetowego iPKO przy jego użyciu. Po wejściu na stronę logowania ipko.pl, klient wpisuje login i hasło do konta, i potwierdza logowanie dotknięciem przycisku na kluczu włożonym do portu USB. To weryfikuje tożsamość użytkownika i pomyślnie go uwierzytelnia.

W przypadku utraty klucza bezpieczeństwa np. jego zgubienia czy kradzieży, klient powinien zadzwonić na infolinię banku, aby zmienić narzędzia do potwierdzenia logowania do serwisu iPKO i usunąć klucz bezpieczeństwa.

Bezpieczne logowanie do serwisu iPKO

Tworząc hasło i logując się do serwisu internetowego banku warto pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Najlepiej tworzyć skomplikowane hasła, trudne do odgadnięcia dla innych i pamiętać o użyciu małych i wielkich liter, cyfr i znaków specjalnych (np. !@#$%&?). Hasło nie może mieć polskich liter (np. ł, ś). Nie należy nigdzie zapisywać loginów i haseł. Bezpieczniej jest także nie używać tego samego hasła do różnych dostępów (np. bankowości internetowej, poczty mailowej, sklepów w internecie).

W iPKO, podczas zmiany lub tworzenia nowego hasła do logowania, wpisane przez klienta hasło zostanie sprawdzone – czy występuje w bazie haseł skompromitowanych (udostępnionych w internecie – taką bazę danych prowadzi Ministerstwo Cyfryzacji), których nie można użyć. Jeżeli hasło będzie w takiej bazie, to klient zobaczy komunikat z wyjaśnieniem, dlaczego nie może użyć tego hasła i powinien zaproponować inne, które zwiększy bezpieczeństwo dostępu do jego konta. Dzięki temu bank wspiera swoich klientów przy ustawianiu haseł, edukuje ich i daje wskazówki, jak tworzyć silne hasła.

PKO Bank Polski stosuje też obrazek bezpieczeństwa, czyli grafikę, którą klient wybiera podczas pierwszego logowania do serwisu iPKO. Obrazek jest dodatkowym zabezpieczeniem logowania – powinien pojawiać się za każdym razem, gdy klient podczas logowania poda swój numer klienta lub przyjazny login. Jeśli obrazek nie zostanie wyświetlony najprawdopodobniej klient jest na fałszywej stronie imitującej stronę logowania do iPKO. Na stronę ipko.pl najlepiej wejść wpisując bezpośrednio jej adres lub klikając „Zaloguj się” na stronie głównej banku pkobp.pl.

Źródło: PKO BP

2024-10-01
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a Kariera w finansach 0 Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji
18.12.2025 (05:23) – informacja prasowa

Polacy średnio oceniają mijający rok na rynku pracy. Tylko co trzecia osoba zadowolona z pensji

Koniec roku sprzyja podsumowaniom. Najnowsza edycja „Barometru Polskiego Rynku Pracy” Personnel Service pokazuje, …

a Analizy 0 Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion
18.12.2025 (05:21) – informacja prasowa

Zdolność kredytowa 3-osobowej rodziny ociera się już o pierwszy milion

Większość banków gotowa jest już pożyczyć rodzinie ponad 900 tysięcy złotych na zakup mieszkania. Wymagają jednak …

a 0 Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu
18.12.2025 (05:19) – informacja prasowa

Saltus Ubezpieczenia Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu

SALTUS Ubezpieczenia został oficjalnie ogłoszony Partnerem Strategicznym Forum Odpowiedzialnego Biznesu na …

a 0 Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć
17.12.2025 (14:48) – informacja prasowa

Cyberubezpieczenia, już teraz warte 16,3 mld USD globalnie, będą nadal szybko rosnąć

W miarę jak rynek będzie się rozwijał, ubezpieczyciele przejdą od ogólnych modeli wyliczeń do szczegółowego audytu …

a 0 BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych
17.12.2025 (14:46) – informacja prasowa

BGK zainwestował w paneuropejski fundusz centrów danych

Bank Gospodarstwa Krajowego (BGK) zainwestował 25 mln euro w fundusz PIMCO European Data Centre Opportunity Fund …

a 0 Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360
17.12.2025 (14:44) – informacja prasowa

Ruszyła Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360

Już działa na rynku Platforma Sprzedaży Wierzytelności - BIK Debt360, pierwsze w Polsce zintegrowane rozwiązanie …

PRNews.pl

Zobacz również

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców