Szybki dostęp do wiarygodnej informacji zawsze ma wielkie znaczenie. Szczególnie w czasie kryzysu, gdy sytuacja ekonomiczna – a z nią kondycja firm – zmienia się z dnia na dzień, firmy powinny na bieżąco monitorować swoich kontrahentów. Regularna, codzienna współpraca z grupą swoich klientów wpływa na wzrost poziomu zaufania dostawców, lecz często także na osłabienie ich czujności.
Jednak nawet nasz najlepszy kontrahent może niespodziewanie znaleźć się w łańcuchu płatności dłużnika, który popadł w tarapaty finansowe. Zgodnie z efektem domina, problemy z płatnościami lub upadłość jednego przedsiębiorcy mogą stać się przyczyną pogorszenia czy nawet utraty płynności w całej branży.
W odpowiedzi na potrzeby rynku, Coface Poland przygotował nowy produkt – Monitoring Portfela Kontrahentów, dzięki któremu klient może na bieżąco monitorować negatywne zdarzenia w całym portfelu swoich klientów lub tylko w wybranej jego części. Bez potrzeby zamawiania raportów handlowych o swoich klientach może jedynie śledzić zmiany w grupie nawet kilkudziesięciu odbiorców.
– Coraz więcej polskich przedsiębiorstw przekonuje się do tego rozwiązania, widząc w nim jedno z narzędzi zmniejszenia ryzyka finansowego – twierdzi Szymon Wiliński, dyrektor ds. rozwoju biznesu informacyjnego w Coface Poland. Korzystająca z monitoringu firma może bowiem bez angażowania własnego czasu, niskim kosztem kontrolować ryzyko handlowe i reagować wcześniej niż zareaguje rynek. Może zatem podjąć działania zanim o problemach dłużnika poinformują media lub poszkodowane przedsiębiorstwa z branży. Dodatkową zaletą tego środka prewencji jest także fakt, że jest jednym z alternatywnych rozwiązań dla przedsiębiorstw, które chcą dbać o bezpieczeństwo swoich transakcji handlowych, ale nie mogą sobie pozwolić na droższe rozwiązania ograniczające ryzyko.
Coface monitoruje obecnie ponad 60 000 polskich firm i odnotowuje wzrost liczby zleceń windykacyjnych i problemów firm z regulowaniem płatności oraz obserwuje pogarszające się wyniki finansowe przedsiębiorstw. Nie dziwi zatem fakt, że coraz więcej firm już zdecydowało się przyjąć na czas kryzysu zasadę, że ważniejsze jest utrzymanie bezpieczeństwa i płynności finansowej firmy niż rozwijanie sprzedaży za wszelką cenę.
Źródło: Coface