Zaprzęgnięcie do pracy w bankach zautomatyzowanych pracowników było tylko kwestią czasu. W Japonii bank Mitsubishi postanowił wykorzystać roboty w placówkach bankowych do witania swoich klientów.
Jeszcze w tym roku tokijski bank Mitsubishi UFJ wprowadzi do swoich placówek roboty francuskiej firmy Aldebaran Robotics. Sympatyczni, zautomatyzowani pracownicy o nazwie NAO będą potrafili odpowiedzieć klientom na proste pytania w 19 językach. Rozpoznają także mimikę rozmówców – donosi serwis Finextra.
Początkowo tylko kilka placówek zostanie wyposażonych w dwa modele NAO. Za każdą sztukę bank Mitsubishi zapłaci 8000 dolarów amerykańskich. Rzecznik banku twierdzi, że dzięki takiemu rozwiązaniu uda im się znacznie poprawić kontakt z klientami banków.
Japończycy wcale nie byli pierwsi
Nie jest to jednak pierwszy przypadek urozmaicenia bankowej placówki o zdobycze naukowe robotyki. Kilka lat temu na taki zabieg pokusił się brazylijski Banco Bradesco, który otworzył bank rodem z Gwiezdnych Wojen Georgea Lucasa. Oprócz witających robotów, placówka była wyposażona w wirtualnych doradców oraz interaktywne elementy wystroju.
Mateusz Gawin