Klient poleca dewelopera

Jesteśmy podatni na rekomendacje. Polecenia od rodziny czy znajomych przekonują nas bardziej niż sprzedawcy, czy reklama. Konsumenci stali się w końcu liderami opinii. Dotyczy to również firm deweloperskich, którym, co oczywiste, bardzo zależy na zadowolonym kliencie. W końcu tacy mieszkańcy są rekomendacją najlepszą z możliwych.

System poleceń sprawdza się w wielu branżach i obszarach. W kontekście firm deweloperskich jest praktycznie na wagę złota. Klient, który jest zadowolony z zakupionego mieszkania z pewnością poleci danego dewelopera znajomym, którzy również szukają własnych czterech kątów. Częste są przypadki, kiedy całe rodziny przeprowadzają się na wybraną inwestycję mieszkaniową. Na początku dzieci „idą na swoje” by po pewnym czasie dołączyli do nich rodzice czy rodzeństwo. Jeden zadowolony klient może przyczynić się do kolejnej transakcji. Automatycznie, rosnąca grupa ukontentowanych klientów generuje więcej poleceń, napędzając w ten sposób sprzedaż.

Ogromną rolę mają dla nas zwłaszcza rekomendacje ludzi, którym ufamy. Są one po prostu szczerą oceną. To właśnie z tego powodu, taką opinię traktujemy  jako bardziej wiarygodną niż reklama. – W moim przypadku rekomendacja inwestycji mieszkaniowej miała ogromne znaczenie. W przeciwieństwie do klasycznej reklamy,  postrzegałam ją jako w pełni obiektywną, gdyż była oparta na doświadczeniach moich znajomych, którzy przecież są konsumentami, takimi jak ja – mówi Dagmara Bogucka, mieszkanka poznańskiej inwestycji Wilczak 20.

Na polecenia deweloper musi jednak zapracować. Czasami na to potrzeba wiele lat i wiele zrealizowanych z sukcesem inwestycji. Liczy się tak naprawdę każdy szczegół, zaczynając od pierwszych relacji z potencjalnym klientem, a kończąc na usługach posprzedażowych. Jak wskazują cyklicznie badaniach preferencji konsumenckich, potencjalni klienci przy wyborze konkretnego dewelopera zwracają uwagę na m.in. bezpieczeństwo i czas realizacji inwestycji, uczciwość dewelopera, oferowaną jakość i standard nieruchomości, a także stosowane przez inwestora rozwiązania i technologie. By to sprawdzić, sięgają do wielu źródeł. Wśród nich najważniejsza jest jednak opinia rodziny lub znajomych, mających już doświadczenia w zakresie zakupu mieszkania.

– Wielu naszych klientów trafia do nas z polecenia. Naszą ofertę rekomendują zarówno mieszkańcy niedawno ukończonych inwestycji, jak i lokatorzy osiedli zrealizowanych wiele lat temu. Nieodosobnione są przypadki kiedy klient zamienia mieszkanie na większe, ale nadal w obrębie naszych inwestycji. Cieszą nas takie sytuacje i trzeba przyznać, że są one następstwem m.in. pozytywnego wizerunku, na który pracowaliśmy prawie 30 lat – mówi Lucyna Jarczyńska, Dyrektor ds. Sprzedaży i Marketingu spółki Agrobex.

Do decyzji o zakupie mieszkania skłania wiele czynników, m.in. rozsądny poziom cen, lokalizacja oraz bogata oferta mieszkań. Liczy się także wiarygodność i wizerunek dewelopera. Kiedy ta wstępna decyzja zostanie potwierdzona dodatkowo poprzez rekomendacje naszych znajomych, przekonanie o słuszności wyboru szybko zamienia się w transakcje zakupu.

Mission PUBLIC RELATIONS