L. Lovagli: Klienci BPH po fuzji nie odczują żadnych zmian

Następnie Unicredit będzie czekać na zgodę Komisji Nadzoru Bankowego na podział BPH. „Nasz plan przewiduje, że podział i przejęcie części BPH przez Pekao SA nastąpi w czerwcu. Emisja papierów Pekao SA dla akcjonariuszy BPH odbędzie się po rejestracji podziału, czyli na przełomie czerwca i lipca. W lipcu albo w sierpniu należy się spodziewać wezwania do sprzedaży akcji BPH, które ogłosi nowy inwestor spółki.” – mówi Lovagli. Dodaje, że klienci BPH staną się klientami nowego Pekao SA w momencie rejestracji podziału, czyli w czerwcu. Nie odczują żadnych zmian, będą mogli korzystać z tych samych produktów i być obsługiwani przez te same osoby w tych samych oddziałach.

„Chciałem jednak wyraźnie pokreślić, że nie wybierzemy jednego z dwóch funkcjonujących obecnie systemów informatycznych, tylko pójdziemy dalej. W dziedzinie bankowości internetowej wprowadzimy np. kody autoryzacji SMS jeszcze bezpieczniejsze od stosowanych obecnie w BPH. Damy też klientom BPH nową dla nich możliwość uznawania przelewów w weekendy, czy bezpłatne przelewy dla klientów korporacyjnych wewnątrz banku.” – mówi Luigi Lovagli.

Informuje także, że obcenie ustalony jest już skład zarządów obu spółek oraz wybrani są menedżerowie, którzy ściśle współpracują z członkami zarządu. „Oni dobierają sobie jeszcze osoby, z którymi będą pracować. Niektórzy już nieoficjalnie wiedzą, czy zostają w BPH czy nie. Ostateczne decyzje co do osób zatrudnionych w centrali będą znane jeszcze w tym miesiącu, najpóźniej na początku kwietnia. Natomiast pracownicy oddziałów już w ubiegłym roku wiedzieli, gdzie będą zatrudnieni.” – dodaje.

Unicredit wystawił na sprzedaż bank, który będzie miał 200 oddziałów oraz około 400 tys. klientów. Razem z mini-BPH nowy inwestor przejmie także towarzystwo funduszy inwestycyjnych. Ponad 280 oddziałów banku, 420 placówek partnerskich oraz blisko milion klientów wchłonie Pekao SA.

Więcej informacji w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej” w artykule „Zrobimy bankowy mix z korzyścią dla klientów”.