Liberty Group najlepszą agencją PR pod względem przychodu na jednego konsultanta

Notowana na rynku New Connect, warszawska agencja public relations, Liberty Group S.A., okazała się najlepsza na rynku pod względem przychodu w przeliczeniu na jednego konsultanta. Spośród 37 agencji przedstawionych w najnowszym rankingu branżowego miesięcznika PRESS, jeden pracownik Liberty Group wygenerował w 2008 roku najwyższy przychód – bo aż 677 tys. zł.

Miesięcznik PRESS od czterech lat przygotowuje ranking agencji PR pod względem osiągniętych przychodów. Zestawienie powstaje na podstawie wypełnianych przez agencje ankiet, które następnie są weryfikowane i uzupełniane w oparciu o sprawozdania finansowe dostępne w KRS-ie. W tym roku, Liberty Group znalazło się na piątym miejscu pod względem dynamiki wzrostu przychodów, co oznacza że odczuwalny w branży kryzys nie wpłynął znacząco na kondycję finansową spółki w 2008 r. W porównaniu z 2007 rokiem, agencja zanotowała 56,15% wzrost.

Wieloletnia współpraca z takimi klientami, jak notowany na GPW Bakalland, czy dystrybutor Finlandia Vodka i Jack Daniel’s, Brown-Forman Polska oraz dynamiczny dział agencji relacji inwestorskich obsługujący m.in. Electus, EMLab i HAWE sprawiają, że Liberty Group z walczy  w rankingach z największymi podmiotami na rynku. Pod względem przychodów w przeliczeniu na jednego konsultanta, jest bezkonkurencyjna.

Jak pokazują dane z rankingu, formuła butiku konsultingowego, gdzie pracownicy bardzo blisko współpracują z klientami, sprawdza się w przypadku Liberty Group – mówi Daniel Gąsiorowski prezes Spółki. – Dzięki kreatywności i elastyczności oraz wsłuchaniu się w potrzeby klientów możemy konkurować z dużymi agencjami sieciowymi, wygrywając jakością oferowanych usług – dodaje Gąsiorowski.

W opublikowanej we wrześniu analizie rynku PR, Liberty Group podała, że polskie agencje przeżywają okres stagnacji. Cięcia wydatków na działania komunikacyjne sięgnęły wśród największych polskich firm ok. 30 proc., a wartość całego rynku PR może skurczyć się z 450 mln zł w 2008 roku do ok. 300 mln zł na koniec 2009 r. W swojej analizie Liberty Group podkreśla jednak, że wbrew pozorom, kryzys finansowy może stanowić szansę dla branży PR – szczególnie w zakresie komunikacji

Źródło: Liberty Group