MasterCard: kolejna edycja Start Path Global dla startupów z całego świata

MasterCard wybrał uczestników nowej, letniej edycji swojego programu Start Path Global. Globalny program ma na celu wspomaganie nowatorskich, debiutujących firm, będących jeszcze na wczesnym etapie rozwoju, w opracowywaniu rozwiązań nowej generacji dla sektora handlu i finansów. Uczestnicy programu, wybrani spośród 500 kandydatów z 60 krajów, opracowali rozwiązania umożliwiające proste, bezpieczne i bezproblemowe przeprowadzanie transakcji handlowych.

W ramach uruchomionego w 2014 r. programu Start Path firma MasterCard współpracowała jak dotąd z 60 debiutującymi firmami, pomagając im w rozwinięciu działalności oraz wejściu na nowe rynki i w nowe branże. Kolejna edycja programu obejmuje firmy na wczesnym etapie rozwoju z różnych krajów, zróżnicowane pod względem wielkości zespołu, poziomu finansowania, przychodów i procesu sprzedaży.

„Firmy wybrane do tegorocznej edycji przełamują ograniczenia tradycyjnego handlu i usług finansowych, tworząc na nowo produkty zapewniające lepszą obsługę klienta” – powiedział Stephane Wyper, dyrektor programu MasterCard StartPath Global. „Firmy te przeobrażają handel przy użyciu takich narzędzi jak łączność mobilna, wielkie zbiory danych czy analityka biznesowa, w bardzo szybkim tempie dołączając do głównego nurtu biznesu”.

Z programem MasterCard Start Path Global współpracuje również „The Heart Warsaw” – zainaugurowany niedawno, pierwszy tego typu w Polsce akcelerator służący współpracy dużych korporacji z wybranymi scale-up’ami. Wybrani przedsiębiorcy, którzy wygrają poszczególne edycje „The Heart Warsaw”, będą mieli szansę wziąć udział w inicjatywach Start Path, takich jak warsztaty, sesje z ekspertami czy dostęp do mentorów.

Program Start Path Global ułatwia debiutującym firmom rozwiązywanie problemów biznesowych oraz otwiera przed nimi nowe możliwości na całym świecie. Wirtualny program trwa sześć miesięcy i obejmuje m.in. wsparcie operacyjne, handlowe oraz finansowe. Dla przykładu, ClubApp, irlandzka debiutująca firma, która stworzyła platformę dla klubów sportowych, umożliwiającą aktualizowanie na żywo danych z meczów i generowanie statystyk, zintegrowała technologie Qkr! i MasterPass, dzięki czemu członkowie klubów mogą uiszczać opłaty i kupować produkty klubowe bezpośrednio z aplikacji.

Inna firma, Rainbird, pracuje obecnie nad stworzeniem wirtualnego asystenta opartego na sztucznej inteligencji, który usprawni dzielenie się wiedzą i procesy podejmowania decyzji w zespole ds. sprzedaży w ramach programów lojalnościowych MasterCard w Wielkiej Brytanii.

Uczestnicy letniej edycji programu spotkali się z MasterCard podczas tygodniowej sesji wprowadzającej w Londynie, a w dalszej kolejności będą pracować nad własnymi projektami w ramach sześciomiesięcznego programu wirtualnego, by na koniec wziąć udział w spotkaniu globalnych partnerów programu Start Path Global, który odbędzie się w listopadzie w Nowym Jorku. Będą tam uczestniczyć w osobistych sesjach doradczych oraz zostaną przedstawieni partnerom MasterCard, takim jak np. Rakuten, TSYS czy Royal Bank of Canada.

Uczestnicy obecnej edycji programu Start Path Global — lato 2016 r.:

MasterCard