mBank wyłączy w marcu starą aplikację mobilną

mBank poinformował klientów o zamiarze wyłączenia aplikacji mobilnej oznaczonej numerem 2 (2.0 do 2.9.8). Jest to stara wersja aplikacji, która nie jest już aktualizowana.

leungchopan, YAY Foto

3 marca program przestanie działać – nie będzie można się już za jego pomocą zalogować na konto. Bank zaleca, by jego klienci zainstalowali sobie aktualną wersję aplikacji mobilnej. Obecna wersja aplikacji działa już prawie od 2 lat i jest stale rozwijana. Mogą z niej korzystać użytkownicy smartfonów wyposażonych w system Android od wersji 4.4 lub iOS 9.0. Niedawno bank wycofał też aplikację na Windows Phone. Korzystało z niej około 1 proc. klientów mBanku.

Tymczasem w banku trwają prace nad dostosowaniem obecnego systemu transakcyjnego do standardów RWD. Zmiany wprowadzane są stopniowo, a docelowo system będzie można wygodnie obsługiwać na różnej wielkości ekranach – zarówno mobilnych jak i PC. Podobny proces prowadzi PKO BP.

Jak wynika z raportu PRNews.pl, na koniec III kwartału 2018 r. z aplikacji mobilnej mBanku korzystało blisko 1,4 mln osób. Z tej liczby 467 tys. było mobile only. Oznacza to, że obsługiwali swoje finanse wyłącznie na smartfonie, bez logowania się do banku na komputerze.