Pracownicy centrali firmy mają możliwość sprawdzenia podstawowych danych każdego środka trwałego i elementu wyposażenia, centrala zyskała również narzędzie automatyzujące sprawozdawczość obowiązkową w dziedzinie środków trwałych. Wdrożenie przeprowadziła firma Columbus Polska Sp. z o.o. z Warszawy.
Każda z mających ogólnopolski zasięg spółek wchodzących w skład Grupy BRE Bank SA posługiwała się dotychczas własnymi procedurami i standardami zarządzania środkami trwałymi, co utrudniało i wydłużało czas skonsolidowanego raportowania w tej dziedzinie. Wdrożenie centralnego systemu miało za zadanie ujednolicić procedury i standardy zarządzania środkami trwałymi we wszystkich spółkach Grupy na terenie całego kraju.
Dzięki wdrożonemu systemowi BRE Bank zyskał możliwość centralnego gromadzenia danych i dostępu do nich w dowolnym momencie, co pozwala na efektywne zarządzanie majątkiem rozlokowanym na terenie całego kraju. Wdrożenie zaowocowało również ujednoliceniem definicji i metod zarządzania środkami trwałymi w różnych regionach, a także konstrukcji profili księgowania. Centrala ma łatwy i wygodny dostęp do podstawowych danych każdego środka trwałego i elementu wyposażenia, generowanych w poszczególnych oddziałach firmy. Zyskała również narzędzie automatyzujące sprawozdawczość obowiązkową w dziedzinie środków trwałych.
Obecnie zakończono pierwszy, stanowiący największe wyzwanie, etap prac wdrożeniowych. Kolejnym etapem będzie optymalizacja zaimplementowanego rozwiązania. Wdrożenie przeprowadziła firma Columbus Polska Sp. z o.o. z Warszawy.