Mokka wystartowała operacyjnie w Bułgarii

Mokka (Revo Technologies), dostawca płatności odroczonych w Europie Środkowo-Wschodniej, rozpoczyna działalność operacyjną w Bułgarii. Działający m.in. w Polsce i Rumunii fintech oferuje klientom odroczenie płatności za zakupy w sklepach stacjonarnych i internetowych. 

fot. Shutterstock

„Usługi ‘Kup teraz, zapłać później’ stają się coraz bardziej popularne wśród młodszych konsumentów oraz wiodących sieci handlowych na całym świecie. Cieszymy się, że rozpoczynamy działalność w Bułgarii, gdzie dzięki oferowaniu nowoczesnych i elastycznych metod finansowania widzimy ogromne możliwości rozwoju i zmiany zwyczajów konsumenckich” – podsumowuje Irene Shvakman, co-founderka Mokka. ‘Kup Teraz Zapłać Później’ przynosi sieciom handlowym wyraźne korzyści poprzez zwiększenie koszyka zakupowego, wskaźników konwersji i lojalności klientów. Ma także wpływ na ograniczanie liczby zwrotów oraz tzw. płatności za pobraniem.” – dodaje Irene Shvakman.

Bułgaria jest kolejnym krajem Europy Środkowo-Wschodniej, w którym Mokka rozwija działalność operacyjną. W regionie firma współpracuje już z kilkuset wiodącymi sieciami handlowymi oferującymi ubrania, obuwie, biżuterię, akcesoria dla dzieci, sprzęt sportowy, produkty kosmetyczne, usługi turystyczne, wyposażenie wnętrz, sprzęt RTV AGD i inne. Mokka oferuje partnerom elastyczne rozwiązania dostosowane do potrzeb zarówno sklepów stacjonarnych jak i online, w tym tzw. adaptive check out, który umożliwia kupującym odroczenie płatności za zakupy zarówno na niższe jak i wyższe kwoty oraz wybór dogodnego planu płatności od 1 aż do 24 miesięcy.

„Wiele bułgarskich i międzynarodowych sieci handlowych jest zainteresowanych rozwiązaniami oferowanymi przez Mokka. Zarówno w Polsce jak i Rumunii z BNPL korzysta już ponad milion konsumentów. Będziemy korzystać z tych doświadczeń prowadząc działalność operacyjną w Bułgarii, a w dalszej kolejności także na innych rynkach w regionie.” – podsumowuje Petar Boychev, CEO Mokka w Bułgarii.

Mokka oferuje usługi BNPL zarówno sklepom stacjonarnym jak i internetowym, które dostępne są również poprzez aplikację mobilną.  W ostatnim czasie firma ułatwiła sklepom integrację usług, przygotowując tzw. wtyczki dla wielu wiodących platform e-commerce takich jak WordPress, Opencart, VTek, Gomag, Shopify i inne.  Oferty finansowania i plany płatności firma dostosowuje do potrzeb każdego sklepu.  Doświadczenia Mokka pokazują, że w porównaniu do innych form płatności, osoby korzystające z BNPL robią zakupy częściej i na wyższe kwoty, co zwiększa wolumen sprzedaży. Ponadto, dzięki oferowaniu rozwiązań „Kup teraz, zapłać później” klienci zdecydowanie rzadziej korzystają z płatności za pobraniem, które generują wysokie koszty dla sieci handlowych. Dzięki korzystaniu z BNPL sklep e-commerce otrzymuje płatność od razu.

Dzięki BNPL klienci nie muszą długo oczekiwać na akceptację wniosku kredytowego lub wydanie karty kredytowej. Platforma Mokka umożliwia natychmiastową rejestrację każdego kupującego w czasie krótszym niż 2 minuty bezpośrednio w sklepach partnerskich lub poprzez aplikację mobilną. Po rejestracji klient może od razu dokonać zakupów, płacąc za nie później.

Źródło: Mokka