Multifund.pl czeka na ujawnienie stawek prowizji przez tradycyjnych dystrybutorów

Jak podała „Rzeczpospolita”, projekt rozporządzenia do ustawy o obrocie instrumentami finansowymi zakłada, że klient przed zakupem produktu inwestycyjnego będzie miał prawo do wyczerpujących informacji o wszystkich opłatach i prowizjach wiążących się z jego nabyciem. Pojawi się konieczność ujawnienia informacji o wysokości prowizji, jaka z tytułu sprzedaży przypada firmie pośredniczącej, ale także bezpośrednio osobie uczestniczącej w transakcji.

– W Multifund.pl sytuacja jest klarowna. Kupując za naszym pośrednictwem jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych, klient nie ponosi kosztów, jakie związane są zwykle z korzystaniem z oferty tradycyjnych dystrybutorów. Każda zainwestowana złotówka trafia do funduszu inwestycyjnego i jest zamieniana na jednostki uczestnictwa, pracując tam na zysk dla klienta. Nasz model biznesowy oraz bezpośrednie przychody są natomiast wynikiem umów z TFI, które dzielą się z nami opłatą za zarządzanie. Warto również zwrócić uwagę na aspekt różnorodnych stawek prowizyjnych oferowanych sprzedawcom. Ich zróżnicowanie, w zależności od konkretnego produktu, sprawia, że klienci często stają się nabywcami produktów wysokomarżowych, a niekoniecznie takich, które są dla nich korzystne. W Multifund.pl taka sytuacja nie ma miejsca. Klienci korzystając z szeregu narzędzi inwestycyjnych sami dokonują wyboru, który z produktów jest najbardziej dostosowany do ich potrzeb – powiedział Marcin Uczkiewicz, prezes Netfield S.A., spółki będącej właścicielem Multifund.pl.

W zeszłym roku połowa z wypracowanych przez TFI przychodów wynoszących 4,4 mld zł, trafiła do pośredników. Znaczna część tej sumy to opłaty dystrybucyjne pobierane od klientów przy nabyciu j.u danego funduszu.

– Wprowadzenie obowiązku informowania przez firmy pośredniczące o pobieranych prowizjach oraz wynagrodzeniu przypadających bezpośrednio dla sprzedawcy, z pewnością sprawi, że produkty te będą bardziej przejrzyste dla klienta od strony ponoszonych kosztów. U nas oferta jest czytelna, i to na pewno nie my będziemy musieli tłumaczyć się z wygórowanych prowizji. Multifund.pl nie pobiera od swoich klientów żadnych opłat manipulacyjnych – dodaje prezes Netfield S.A.