Najlepsze wyniki w historii Kompanii Piwowarskiej

Silny wzrost sprzedaży Kompanii Piwowarskiej w omawianym kwartale ma swoje odbicie w udziałach rynkowych, które w tym kwartale wyniosły 39%. Oznacza to wzrost udziału w polskim rynku piwa o 1,8% w porównaniu z tym samym kwartałem roku ubiegłego.

Wyniki sprzedaży za 12 miesięcy (1 kwietnia 2005 – 31 marca 2006)
Rok finansowy rozpoczyna się w KP z dniem 1 kwietnia, a kończy 31 marca ze względu na synchronizację z rokiem obrachunkowym w SABMiller. W ciągu tego roku finansowego (tzn. w okresie od 1 kwietnia 2005 roku do 31 marca 2006 roku) sprzedaż KP wyniosła 11,4 mln hl. Był to wzrost o 11% w porównaniu z rokiem poprzednim, co stanowi największą ilość piwa sprzedaną na polskim rynku w ciągu jednego roku. Udział KP w rynku w tym czasie wyniósł 37,5% (wynik oparty na dane GUS dotyczące sprzedaży piwa).

W ciągu minionego roku zmianie uległa podstawa obliczeń udziałów w rynku – obecnie odzwierciedla ona skorygowane dane GUS. Udział KP w rynku w roku finansowym 2004/2005, oparty o dane Związku Pracodawców Przemysłu Piwowarskiego (ZPPP), miał wynieść 37,5%, jednak Związek nie monitoruje całego rynku piwa. Skorygowany i ponownie skalkulowany udział w rynku KP za poprzedni rok finansowy wyniósł 36,0%. Zatem udział w rynku osiągnięty w roku zakończonym 31 marca 2006 r., w wielkości 37,5%, oznacza wzrost o 1,5%.

Nasze bezprecedensowe wyniki sprzedaży w pierwszym kwartale 2006 roku – mówi Paweł Kwiatkowski, rzecznik Kompanii Piwowarskiej – były bezpośrednim wynikiem ciągłych usprawnień, wprowadzanych na wszystkich polach działalności firmy. Efektywne zarządzanie portfelem marek zostało połączone z doskonałą obsługą klienta oraz zwiększonym zasięgiem naszych sił sprzedaży. Pokazaliśmy, że potrafimy zaspokajać potrzeby konsumentów lepiej i skuteczniej, niż inne firmy branży piwowarskiej.

Zarządzanie portfelem marek

Tyskie uhonorowane „piwnym Oskarem”
15 marca 2006 roku w Londynie odbyła się uroczystość wręczenia „piwnych Oskarów”. Ten najbardziej prestiżowy na światowym rynku piwa konkurs The Brewing Industry International Awards odbywa się regularnie od roku 1886. Podczas ostatniej edycji konkursu jego uczestnicy byli świadkami olbrzymiego sukcesu polskich piwowarów: piwo Tyskie Gronie zostało nagrodzone złotym medalem oraz tytułem Mistrzowskiego Piwa (Champion Beer).

Podczas gali w Londynie przedstawicielom marki Tyskie Gronie wręczono złoty medal oraz nagrodę Champions Award w kategorii ‚butelkowane piwo jasne’.

Nowe marki w portfelu Kompanii Piwowarskiej
W pierwszym kwartale roku 2006 wiele się działo w Kompanii Piwowarskiej – przygotowywaliśmy wprowadzenie na rynek trzech marek: Peroni Nastro Azzuro, nowego wariantu Redd’sa – Redd’s Sun oraz bezalkoholowego rozszerzenia jednej z największych marek piwa w Polsce – Lech Free.

Peroni Nastro Azzurro, międzynarodowa marka piwa jasnego premium należąca do portfela SABMiller, została wprowadzona na polski rynek na początku kwietnia 2006 roku. Wartość polskiego segmentu międzynarodowych piw jasnych premium oblicza się na 250 milionów dolarów.

Premiera rynkowa miała nietuzinkową oprawę, oferując konsumentom jedyne w swoim rodzaju doświadczenie smakowania włoskiego stylu. Imprezy tego typu będą miały miejsce w dużych polskich miastach: w Warszawie, Krakowie, Poznaniu, Wrocławiu i Trójmieście.
Wprowadzenie na polski rynek Peroni Nastro Azzurro wzmocni pozycję SABMiller w krajowym segmencie międzynarodowych piw jasnych premium i tchnie nowe życie w tę kategorię produktów.

Warzone we Włoszech od ponad czterdziestu lat, Peroni Nastro Azzurro jest importowane do Polski bezpośrednio z browaru w Padwie w północno-zachodniej Italii. Peroni Nastro Azzurro zostało dobrze przyjęte przez wymagających konsumentów na wszystkich rynkach dzięki wybiórczej dystrybucji opartej na najbardziej wyszukanych stylowych barach i restauracjach.

Redd’s Sun to nowy wariant smakowy marki piwa dotąd znanej ze smaku jabłkowego i malinowego.

W poprzednim kwartale Kompania Piwowarska wprowadziła Lecha Free: nowe rozszerzenie jednej z flagowych marek firmy. Wprowadzenie tego produktu na rynek jest odpowiedzią na zmiany społeczne, zachodzące w Polsce. Obecnie segment piwa bezalkoholowego nie jest duży, ale jego rola może wzrastać wraz ze zmianą postaw konsumentów – aktywnym trybem życia, obejmującym między innymi częste podróże. Marka Lech konsekwentnie buduje swój wizerunek marki nowoczesnej i innowacyjnej, wybieranej przez wymagających, dynamicznych konsumentów, którzy cenią sobie dobrą zabawę.

Nowy produkt zawiera poniżej 0,5% alkoholu. Ma wyśmienity smak, co odróżnia go pozytywnie od większości konkurencyjnych produktów bezalkoholowych dostępnych na naszym rynku.

Zmiany w systemie dystrybucji Kompanii Piwowarskiej
Z dniem 1 kwietnia (początkiem roku finansowego) Kompania Piwowarska wprowadziła zmiany do systemu dystrybucji na rynku tradycyjnym.

Nowa strategia opiera się na koncepcji „Partnera Biznesowego z Wyboru” poprzez budowanie długoterminowych relacji ze strategicznymi partnerami Kompanii Piwowarskiej. Model dystrybucji nadal opiera się na współpracy z dystrybutorami hurtowymi. To optymalne rozwiązanie na polskim rynku z punktu widzenia klientów, które jednocześnie zapewnienia im dostępność produktów.

Zmiany przyczynią się do większej rentowności zarówno Kompanii Piwowarskiej, jak i jej partnerów handlowych dzięki wzmocnieniu obecnego modelu biznesowego poprzez wzajemne wspieranie się obu stron. KP będzie wspierać swych partnerów handlowych pod względem technicznym i finansowym.

Celem tych działań jest chęć dopasowania naszej oferty tak, aby skuteczniej konkurować na rynku. Dzięki tej zmianie możemy skuteczniej budować nasz wspólny biznes przy pomocy odpowiednich działań promocyjno – marketingowych. Lepsza alokacja tego wsparcia pozwoli skuteczniej konkurować na rynku i lepiej odpowiadać na potrzeby konsumentów – powiedział Tomasz Bławat, Wiceprezes ds. Sprzedaży i Dystrybucji Kompanii Piwowarskiej.