Nowa umowa PZU SA z Asseco Poland SA

Przedmiotem nowej, zawartej 3 października 2008 roku umowy jest określenie zasad serwisowana i rozwoju oprogramowania informatycznego PZU – systemu Insurer i FKX. Prace rozwojowe nad systemem informatycznym w Grupie PZU koncentrują się na zadaniach związanych z dostarczeniem nowych funkcjonalności określonych przez nową strategię Grupy.

Usługi serwisowe będą polegały m.in. na diagnostyce zgłaszanych incydentów, usuwaniu błędów i udzielaniu konsultacji dotyczących korzystania z systemu. Umowa precyzyjnie określa zobowiązania dostawcy w ramach warunków tzw. SLA. W zakresie rozwoju systemu umowa reguluje m.in. sposób wdrażania nowych funkcjonalności, procedury odbioru komponentów oprogramowania i ich integrowania w systemie informatycznym. Ponadto opisuje zasady udzielania licencji, prowadzenia szkoleń dotyczących funkcjonalności oprogramowania, a także wspierania procesów budowy interfejsów z innymi systemami informatycznymi oraz migracji danych do innych systemów informatycznych.

– Nowa umowa zdecydowanie precyzyjniej określa prawa i obowiązki stron, co powinno zapewnić efektywniejszy sposób zarządzania kluczowymi dla PZU SA operacjami oraz narzędziami informatycznymi wykorzystywanymi do realizacji tych procesów. To pozwala z optymizmem patrzeć na realizację ambitnych celów postawionych przed Grupą PZU w strategii na lata 2009-2011 w obszarze informatyki – mówi Rafał Stankiewicz, członek zarządu PZU SA.

Nowa umowa ramowa została podpisana w związku z wygaśnięciem dotychczas obowiązującej. Strony umowy zawarły ją na czas określony – do końca 2011 roku, z możliwością zmiany jej zakresu w trzecim roku obowiązywania. Po jej wygaśnięciu, umowa może być przedłużana na okres kolejnych 12 miesięcy.