Nowe badania Klarny potwierdzają: Młode pokolenie kupujących jest gotowe na sztuczną inteligencję, AR i roboty

Wraz z obecnym postępem technologicznym i zmieniającymi się preferencjami konsumentów, branża detaliczna w ostatnim czasie przechodzi znaczące zmiany. W perspektywie kolejnych lat, narzędzia AI (Artificial Intelligence), rozszerzona rzeczywistość czy roboty mają duże szanse na zdominowanie krajobrazu sklepów stacjonarnych i internetowych. Nowy raport „The Future of Retail” opublikowany przez Klarnę, globalną sieć płatności i zakupów wspieraną przez sztuczną inteligencję, ujawnia, jakie zmiany muszą wprowadzić sprzedawcy detaliczni, aby zdobyć lojalnych klientów w przyszłości.

W badaniu „The Future of Retail” przeanalizowano opinie konsumentów z różnych pokoleń (między 18 a 77 rokiem życia) na temat przyszłości handlu. Zbadano ich potrzeby i prognozy na temat postępu technologicznego za 18 lat, gdy pokolenie Z (obecnie 18-26 lat), powszechnie określane jako „pokolenie smartfonów”, skończy 40 lat i wraz z Milenialsami (obecnie 27− 42 lata) stanie się dominującymi klientami. Wyniki ujawniły ich przewidywania dotyczące wpływu sztucznej inteligencji, rozszerzonej rzeczywistości i robotów na doświadczenia zakupowe w 2041 roku. Co więc według nich przyniesie przyszłość?

Przyszłość jest zielona

Oprócz postępu technologicznego, młodsze pokolenia (18-42 lata) zauważają również konieczność zaangażowania się całej branży zakupowej w rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym (57 proc.). Wielu konsumentów ma również nadzieję, że w przyszłości więcej sklepów będzie oferować program odkupu rzeczy (33 proc.), a zaraz za nim – opcje wynajmu (32 proc.). Co więcej, ponad połowa badanych w każdym wieku (52 proc.) oczekuje bardziej zrównoważonego podejścia do branży modowej, a co trzeci respondent deklaruje, że będzie częściej sprzedawać (26 proc.) i kupować (37 proc.) używane przedmioty.

Prognozy AI

Spojrzenie w przyszłość nie byłoby takie samo bez konsultacji z Chatem GPT, który według przewidywań ekspertów, będzie miał niedługo znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Co według narzędzia opracowanego przez OpenAI będzie największą zmianą dla klientów robiących zakupy w 2041 roku?

„Największą zmianą dla konsumentów podczas robienia zakupów w 2041 roku będzie prawdopodobnie powszechne wykorzystanie technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR), które umożliwią im wirtualne przymierzanie produktów i sprawdzenie ich przed dokonaniem zakupu. Ponadto spersonalizowane rekomendacje oparte na wcześniejszych preferencjach staną się jeszcze bardziej dokładne i powszechne, dzięki czemu zakupy będą bardziej wydajne i dostosowane do indywidualnych potrzeb”- ChatGPT, chatbot sztucznej inteligencji opracowany przez OpenAI.

Cały raport opracowany przez Klarnę dostępny jest tutaj: The Future of Retail.

Źródło: Klarna