PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNowe badania Klarny potwierdzają: Młode pokolenie kupujących jest gotowe na sztuczną inteligencję, AR i roboty

Klarna

Nowe badania Klarny potwierdzają: Młode pokolenie kupujących jest gotowe na sztuczną inteligencję, AR i roboty

Informacje 09.08.2023 (15:19) informacja prasowa
Klarna

Wraz z obecnym postępem technologicznym i zmieniającymi się preferencjami konsumentów, branża detaliczna w ostatnim czasie przechodzi znaczące zmiany. W perspektywie kolejnych lat, narzędzia AI (Artificial Intelligence), rozszerzona rzeczywistość czy roboty mają duże szanse na zdominowanie krajobrazu sklepów stacjonarnych i internetowych. Nowy raport „The Future of Retail” opublikowany przez Klarnę, globalną sieć płatności i zakupów wspieraną przez sztuczną inteligencję, ujawnia, jakie zmiany muszą wprowadzić sprzedawcy detaliczni, aby zdobyć lojalnych klientów w przyszłości.

W badaniu „The Future of Retail” przeanalizowano opinie konsumentów z różnych pokoleń (między 18 a 77 rokiem życia) na temat przyszłości handlu. Zbadano ich potrzeby i prognozy na temat postępu technologicznego za 18 lat, gdy pokolenie Z (obecnie 18-26 lat), powszechnie określane jako „pokolenie smartfonów”, skończy 40 lat i wraz z Milenialsami (obecnie 27− 42 lata) stanie się dominującymi klientami. Wyniki ujawniły ich przewidywania dotyczące wpływu sztucznej inteligencji, rozszerzonej rzeczywistości i robotów na doświadczenia zakupowe w 2041 roku. Co więc według nich przyniesie przyszłość?

  • Większa personalizacja zajmie pierwsze miejsce na liście życzeń. 65 proc. respondentów chce, aby w przyszłości doświadczenia zakupowe były bardziej spersonalizowane, a 36 proc. jest przekonanych, że tak się stanie, zarówno w sklepach stacjonarnych, jak i online.
  • Większość kupujących modę nie będzie fizycznie przymierzać ubrań. Tylko połowa uczestników badania uważa, że będzie przymierzać ubrania w taki sam sposób jak obecnie (53 proc). Zamiast tego 48 proc. respondentów planuje korzystać z wirtualnych przymierzalni, 28 proc. wybierze rozszerzoną rzeczywistość (AR), a 23 proc. deklaruje, że będzie polegać na sztucznej inteligencji (AI), aby dowiedzieć się, które ubrania najlepiej pasują do ich sylwetki i stylu.
  • Odpowiednio zaprogramowane roboty, doradcy ds. mody i wirtualni osobiści asystenci zakupowi będą cieszyć się dużym zainteresowaniem. Blisko 60 proc. wszystkich badanych jest otwarta na pomysł, by to robot podszedł do nich w sklepie w celu dokonania pomiarów i zarekomendowania odpowiednich produktów dopasowanych do ich stylu. 18 proc. respondentów bierze pod uwagę taką możliwość w zależności od wyglądu i zachowania robota. 34 proc. badanych chce mieć dostęp do wirtualnych „osobistych sprzedawców”, którzy mogą udzielać rekomendacji w oparciu o ich styl i gust modowy podczas zakupów online.
  • Rozszerzona rzeczywistość (AR) podniesie jakość przyszłych zakupów w sklepach. Zdecydowana większość badanych (81 proc.) oczekuje, że rozszerzona rzeczywistość (AR) poprawi ich doświadczenia zakupowe w sklepie stacjonarnym w przyszłości, a co trzeci z nich (37 proc.) uważa, że technologia ta ostatecznie stanie się standardem w punktach sprzedaży.
  • Wirtualna rzeczywistość (VR) nie zastąpi prawdziwych zakupów. Mniej niż połowa przedstawicieli pokolenia Z (43 proc.) uważa, że zakupy w wirtualnej rzeczywistości (VR) przewyższą rzeczywiste doświadczenia zakupowe w ciągu najbliższych dwóch dekad.
  • Przyszłość jest bezgotówkowa. Osoby z pokolenia Z i Milenialsi (64 proc.) zgadzają się z prognozą, że większość sklepów fizycznych będzie całkowicie bezgotówkowa w ciągu 18 lat, a 31 proc. z nich uważa, że zmiana ta nastąpi już w 2028 roku.

Przyszłość jest zielona

Oprócz postępu technologicznego, młodsze pokolenia (18-42 lata) zauważają również konieczność zaangażowania się całej branży zakupowej w rozwój gospodarki o obiegu zamkniętym (57 proc.). Wielu konsumentów ma również nadzieję, że w przyszłości więcej sklepów będzie oferować program odkupu rzeczy (33 proc.), a zaraz za nim – opcje wynajmu (32 proc.). Co więcej, ponad połowa badanych w każdym wieku (52 proc.) oczekuje bardziej zrównoważonego podejścia do branży modowej, a co trzeci respondent deklaruje, że będzie częściej sprzedawać (26 proc.) i kupować (37 proc.) używane przedmioty.

Prognozy AI

Spojrzenie w przyszłość nie byłoby takie samo bez konsultacji z Chatem GPT, który według przewidywań ekspertów, będzie miał niedługo znaczący wpływ na decyzje zakupowe konsumentów. Co według narzędzia opracowanego przez OpenAI będzie największą zmianą dla klientów robiących zakupy w 2041 roku?

„Największą zmianą dla konsumentów podczas robienia zakupów w 2041 roku będzie prawdopodobnie powszechne wykorzystanie technologii rzeczywistości rozszerzonej (AR) i wirtualnej (VR), które umożliwią im wirtualne przymierzanie produktów i sprawdzenie ich przed dokonaniem zakupu. Ponadto spersonalizowane rekomendacje oparte na wcześniejszych preferencjach staną się jeszcze bardziej dokładne i powszechne, dzięki czemu zakupy będą bardziej wydajne i dostosowane do indywidualnych potrzeb”- ChatGPT, chatbot sztucznej inteligencji opracowany przez OpenAI.

Cały raport opracowany przez Klarnę dostępny jest tutaj: The Future of Retail.

Źródło: Klarna

2023-08-09
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo
23.05.2025 (04:39)

42% Polaków wyda na prezenty z okazji Dnia Dziecka do 200 zł. Wyniki badania PayPo

Zbliżający się Dzień Dziecka to nie tylko czas radości dla najmłodszych, ale też istotna data w kalendarzu …

a Analizy 0 Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy
23.05.2025 (04:37)

Dwa pokoje na kredyt? Na sam start para musi oszczędzać 19 miesięcy

Od niecałych 40 tysięcy w Wałbrzychu, Tarnobrzegu czy Koninie po ponad 100 tysięcy w Krakowie i Warszawie – co …

a 0 Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami
23.05.2025 (04:36)

Apifonica wdraża technologię, która pozwala na swobodne rozmowy z voicebotami

Apifonica prezentuje nową funkcję voicebotów: Inteligentne Reakcje. To rozwiązanie, które ma znacząco podnieść …

a 0 PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości
23.05.2025 (04:33)

PKO Bank Polski pierwszą firmą z kompletem Językowych znaków jakości

Językowy znak jakości dla instytucji potwierdza, że PKO Bank Polski podchodzi kompleksowo i systemowo do …

a Kariera w finansach 0 VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów
23.05.2025 (04:31)

VeloBank z wakacyjnym płatnym programem stażowym dla studentów

Tylko do końca maja studentki i studenci, którzy ukończyli II rok studiów, mogą aplikować do płatnego stażu, …

a 0 Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji
23.05.2025 (04:29)

Program Pilotażowy dla Spółdzielni Energetycznych właśnie wkroczył w fazę realizacji

16 maja 2025 r. w Legnicy TAURON Dystrybucja i Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej we …

PRNews.pl

Zobacz również

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

Dla Kuby czy na Kubę? Bankowy indeks słów zakazanych. Nadgorliwy system znów zablokował przelew

O tym, czy nasz przelew dotrze na…

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut chce mieć francuską licencję. Utworzy też oddział w Polsce. Co to oznacza dla klientów?

Revolut wystąpi o kolejną licencję bankową –…

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Ubyło firm, które akceptują płatności kartami

Zaskakujące dane w raporcie Narodowego Banku Polskiego.…

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Bankomaty i gotówka odchodzą do lamusa. Liczba maszyn spada z roku na rok

Spada liczba wypłat gotówki z bankomatów i…

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Santander sprzedany, będzie zmiana nazwy banku i rebranding. Co to oznacza dla klientów?

Na początku tygodnia austriacka grupa Erste podpisała…

Who is who

Marta Pokutycka-Mądrala

Marta Pokutycka-Mądrala

Dyrektor Komunikacji Korporacyjnej oraz PR w Nationale-Nederlanden…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Dorota Szostek-Rustecka

Dorota Szostek-Rustecka

Dyrektor Biura Prasowego, Citi Handlowy Dorota Szostek-Rustecka…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

MRSBINTA LUCY:

Potrzebujesz pożyczki? pożyczki osobistej? pożyczki biznesowej? hipoteki? finansowania rolniczego i projektowego? Dzień dobry …

pon., 12 maj 2025 (09:23) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

MRSBINTA LUCY:

Chcesz pożyczyć pieniądze? jeśli tak, skontaktuj się z nami już dziś przez e-mail: …

pon., 12 maj 2025 (09:22) • Świąteczna kampania Pilnej Pożyczki w Internecie

Cyklon:

Ciekawe kto będzie dzwonił w sprawie przelewów przychodzących do mBanku bo do mnie …

wt., 6 maj 2025 (06:54) • BOT Marek pomoże klientom mBanku w potwierdzaniu nietypowych transakcji

AlaAsia Alaasia:

Kluczowym czynnikiem będzie wojna, która wszystko zaorze. …

czw., 1 maj 2025 (12:00) • Raport Mastercard: Jak młodzi sukcesorzy zmieniają bankowość prywatną w Polsce

Bart Ikswe:

Hoho, no obrońca złodziejskich praktyk banków się objawił... Fakty są takie, że banki …

śr., 30 kw. 2025 (07:37) • RRSO naszych „hipotek” ponad 2 razy wyższe niż niemieckie

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców