Piotr Olędzki nowym Dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych

Od początku kwietnia br. Piotr Olędzki pełni funkcję Dyrektora Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych SIGNAL IDUNA. Olędzki zastąpił na tym stanowisku Franka Pesela, który będzie pełnił rolę doradczą w Departamencie.


Piotr Olędzki, z wykształcenia lekarz, dołączył do zespołu SIGNAL IDUNA w marcu 2012 roku jako Dyrektor nowo powstałego Departamentu Obsługi Ubezpieczeń Zdrowotnych. W ciągu ostatniego roku Olędzki usprawnił procesy obsługi Klienta – m.in. wprowadził system e-weryfikacji pacjenta w placówkach medycznych, uporządkował system szkoleń dla pracowników placówek partnerskich oraz wdrożył narzędzie „mobile notice”, dzięki któremu pacjenci rejestrując się w przychodni mogą pokazać wiadomość SMS od SIGNAL IDUNA zamiast karty ubezpieczenia.

Działania podejmowane w obszarze obsługi przyniosły znakomite efekty. Wyniki podsumowujące badanie satysfakcji Klienta za 2012 rok wskazują, że ponad 86% Klientów, korzystających z opieki zdrowotnej SIGNAL IDUNA, bardzo pozytywnie ocenia świadczenia Ubezpieczyciela, a ponad 91% jest gotowa polecić ubezpieczenia zdrowotne SIGNAL IDUNA swojej rodzinie i znajomym.

Departament Obsługi Ubezpieczeń Zdrowotnych, którym do tej pory kierował Piotr Olędzki, został przyłączony do Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych.

Rozmowa z Piotrem Olędzkim, nowym Dyrektorem Departamentu Ubezpieczeń Zdrowotnych SIGNAL IDUNA

Z czego jest Pan najbardziej zadowolony po roku swojej pracy w SIGNAL IDUNA?


To był rok pełen wyzwań i w zasadzie przez cały czas mieliśmy pełne ręce roboty. Najbardziej cieszą mnie wyniki satysfakcji Klienta, rekordowe nie tylko w historii SIGNAL IDUNA, ale też w porównaniu z rynkiem. Wskaźnika Net Promoter Score na poziomie ponad 91% zazdroszczą nam wszyscy. Jest to wyraźny sygnał, że to, co robimy, ma bardzo pozytywny odbiór.

Co Państwa Klienci cenią najbardziej w ubezpieczeniach zdrowotnych SIGNAL IDUNA?


Myślę, że kluczowy dla każdego jest czas oczekiwania na wizytę. Dzięki stale rozbudowywanej sieci placówek partnerskich ograniczyliśmy ten czas do minimum. Co ważne – nie skupiamy się tylko na dużych miastach. Sieć medyczna pokrywa całą Polskę,dlatego możemy zagwarantować pacjentom wizytę u lekarza pierwszego kontaktu w przeciągu maksymalnie 24 godzin, a u lekarza specjalisty do 5 dni roboczych (w rzeczywistości czas ten jest o wiele krótszy).

Czy planujecie jakieś zmiany w ofercie zdrowotnej?


W tej chwili mamy dwa bardzo atrakcyjne produkty dla Klientów Indywidualnych:

Pełnia Zdrowia – z szerokim zakresem świadczeń (w tym szpitalnych), dostępem do całej sieci medycznej, a także z możliwością refundacji kosztów poniesionych w placówkach spoza naszej sieci Pełnia Zdrowia Polmed i Pełnia Zdrowia Avimed – tzw. ubezpieczenia regionalne, które są znacznie tańsze od Pełni Zdrowia, skonstruowane w taki sposób, aby w zakresie znajdowały się świadczenia, z których nasi Klienci korzystają najczęściej. Sieć medyczna ograniczona jest do przychodni Polmedu (10 miast) i Avimedu (4 miasta).

W najbliższym czasie pojawi się jeszcze jeden produkt, z szerokim zakresem świadczeń i dostępem do niemal całej sieci medycznej SIGNAL IDUNA, przy zachowaniu niezwykle korzystnej dla Klienta ceny ubezpieczenia.

Czy SIGNAL IDUNA czeka na ustawę o dodatkowych ubezpieczeniach zdrowotnych?


Powiem tak – nie determinuje to naszych działań w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych, ale z punktu widzenia pacjenta, który chorując jest zdany tylko na siebie, im wcześniej taka ustawa powstanie i wejdzie w życie, tym lepiej.