PKO Bank Polski poinformował o udostępnieniu usługi wideodoradcy, za pomocą której klienci firmowi będą mogli połączyć się z pracownikiem banku. Na początek jest ona dostępna dla klientów MSP, ale docelowo skorzystają z niej także klienci indywidualni.
Żeby połączyć się z konsultantem wystarczy komputer lub telefon z kamerą, głośnikiem i mikrofonem oraz dostępem do internetu. Spotkanie należy umówić na stronie https://www.doradcaonline.pkobp.pl – po wypełnieniu prostego wniosku klient otrzyma sms lub e-mail z datą i godziną spotkania. Konsultacje – na początek jest to wybranych kilkudziesięciu doradców bankowych z całej Polski – są prowadzone w dni robocze w godzinach 9:00-17:00. W trakcie rozmowy można uzyskać m.in. informacje o tarczy antykryzysowej czy swoich produktach bankowych. Na takie spotkanie zapraszać mogą również sami doradcy.
Zobacz również: Nowe funkcje w iPKO biznes
Jak czytamy w komunikacie prasowym, rozmowa jest w pełni bezpieczna. Formularz rejestracji jest obsługiwany w domenie internetowej banku, sama wideorozmowa jest realizowana przez szyfrowane łącze. Bezpieczeństwo strony z formularzem potwierdza stosowany protokół HTTPS i oficjalny certyfikat SSL PKO Banku Polskiego, a wideorozmowy oficjalny certyfikat SSL Google Meet. E-maile będą wysyłane z adresu powiadomienia[at]pkobp.pl, a nadawcą SMSów będzie „PKOBP”.
Bank pracuje nad wdrożeniem tego rozwiązania dla wszystkich klientów – zarówno firmowych, jak i indywidualnych. Nowa usługa została przygotowana wspólnie z Operatorem Chmury Krajowej, którego PKO Bank Polski jest współudziałowcem.
Zobacz również: PKO BP obniża oprocentowanie lokat. Od lipca będzie proponował stawkę 0,01 proc.
Pandemia koronawirusa przyspieszyła wdrażanie nowinek technologicznych w bankowości elektronicznej. Wideodoradca to kolejny przykład zastosowania technologii do komunikacji z bankiem na odległość. W ostatnich tygodniach kilka banków wdrożyło też możliwość wnioskowania o produkty z poziomu aplikacji mobilnej z wykorzystaniem selfie.