Płatności zbliżeniowe w warszawskich autobusach

Zamknięty kiosk z biletami czy brak gotówki nie są już problemami dla podróżnych korzystających z warszawskich autobusów, w których pojawiły się biletomaty akceptujące płatności zbliżeniowe. To pierwsze tego typu urządzenia w stolicy.

Pod koniec czerwca w warszawskich autobusach działało już 112 biletomatów akceptujących płatności zbliżeniowe dzięki rozwiązaniu dostarczonemu przez First Data Polska, właściciela marki Polcard. Do końca roku liczba urządzeń powiększy się do 580. Biletomaty akceptują płatności o wartości do 50 zł i sprzedają cztery rodzaje jednorazowych biletów tzw. pojazdowych.

Biletomaty szybko zostały poddane testowi, kiedy podczas UEFA EURO 2012 dziesiątki tysięcy kibiców docierało na stadion i do stref kibica dzięki autobusom warszawskiego zarządu Transportu Miejskiego (ZTM). – Urządzenia przyczyniają się do usprawnienia procesu sprzedaży biletów w warszawskiej komunikacji miejskiej. Podróżni doceniają wygodę i zwiększoną szybkość obsługi zwłaszcza w godzinach szczytu – mówi Janusz Diemko, prezes zarządu First Data Polska. – Popularność płatności zbliżeniowych w Polsce szybko się zwiększa. Takie przyjazne użytkownikom wdrożenia rozwiązań zbliżeniowych w pełni pokazują użytkownikom korzyści płynące z ich stosowania, tym samym przyczyniając się do rozwoju rynku płatności w Polsce – dodał prezes Diemko.

– Od kilku lat regularnie rozszerzamy sieć sprzedaży biletów. Montaż biletomatów w środkach komunikacji miejskiej rozpoczął się w 2010 roku – powiedział Leszek Ruta, dyrektor zarządu Transportu Miejskiego. Od czerwca tego roku, pasażerowie mają do dyspozycji także nowy rodzaj biletomatów, w których za bilet można płacić kartą, w tym jednym z najnowocześniejszych typów kart płatniczych – kartą zbliżeniową. To kolejny krok w celu przyspieszenia wyposażenia całego taboru w automaty biletowe – dodał.

Biletomaty w warszawskich autobusach wkrótce zostaną wyposażone w nowe funkcjonalności. Firma Mera-Serwis z Grodziska Mazowieckiego, która uczestniczyła we wdrożeniu, planuje wyposażyć je przed końcem roku w aplikację umożliwiającą doładowania przedpłaconych telefonów komórkowych.

Źródło: First Data