Wcześniej pracownik jednak będzie musiał wyrazić zgodę na otrzymanie takiej informacji przez internet. Dokumenty elektroniczne będą musiały być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu. W praktyce więc z takiej możliwości będą mogły korzystać tylko duże firmy, które mają obowiązek przekazywania do ZUS dokumentów ubezpieczeniowych podpisanych bezpiecznym e-podpisem.
Zaproponowana nowelizacja uprości zasady przekazywania ubezpieczonemu informacji dotyczących ich składek. Obecnie z możliwości otrzymywania druku RMUA drogą elektroniczną korzystają wyłącznie pracownicy dyplomacji. Zdaniem posłów, korzystanie z poczty elektronicznej do przesyłania informacji o składkach spowoduje, że firmy nie będą musiały co miesiąc drukować, stemplować oraz wydawać pracownikom druków ZUS RMUA. Równocześnie pracownicy nadal będą mogli otrzymywać raporty o zapłaconych składach w formie papierowej, czyli tak jak obecnie.
Bożena Wiktorowska
Gazeta Prawna 16.10.2008 (203) – str.10