Problem z doładowaniem SkyCasha kartami PKO BP. Po mojej interwencji firma przywróci prawidłową obsługę kart

Użytkownicy kart debetowych Visa wydanych przez PKO BP mogą mieć problemy z doładowaniem konta w SkyCashu. Jak ustaliliśmy, powodem są zmiany w kategoryzacji tego typu zleceń przez SkyCasha. Do niedawna doładowanie kartą było traktowane jako transakcja internetowa, obecnie jest to już transakcja telefoniczna.

W ostatnich dniach moja redakcyjna koleżanka próbowała doładować konto w SkyCashu za pomocą podpiętej do aplikacji karty Visa wydanej przez PKO BP. Mimo kilku prób, zlecenia nie udało się zrealizować. Za każdym razem dostawała wiadomość: „Niestety zasilenie Twojego konta kwotą 50 PLN nie powiodło się, ponieważ transakcja została odrzucona przez operatora karty. Środki pozostały na karcie”.

leungchopan, YAY Foto

W PKO BP poinformowano ją, że żadna z tych prób nie została odnotowana w systemie banku. Nie udało się też uzyskać pomocy u pracownika w oddziale.

Biuro prasowe SkyCasha powiedziało nam jedynie, że nie ma żadnego problemu i wszystko działa prawidłowo. Sprawę wyjaśnił dopiero konsultant na infolinii. Jego zdaniem problem wynika ze zmiany kategorii transakcji dla tej płatności. Do niedawna transakcje doładowania konta traktowane były jako transakcje internetowe. Od pewnego czasu firma traktuje je jako transakcje telefoniczne, a takie nie przechodzą przez debetówkę PKO BP.

Warto odnotować, że problem ten nie wystąpił podczas doładowania konta kartą Mastercard (przedpłaconą) z PKO BP.

– Bank poprosił o wyjaśnienie zaistniałej sytuacji. W konsekwencji dostawca usług podjął niezbędne prace, żeby przywrócić prawidłową obsługę kart – poinformował mnie Grzegorz Culepa z biura prasowego banku PKO BP.

Przypomnę, że nie jest to pierwszy tego typu przypadek opisywany na łamach PRNews.pl. Po wejściu Ubera do Polski pisałem, że nie da się opłacić kursu „taksówką” za pomocą karty debetowej PKO BP.

– Aplikacja sieci Uber wymaga podania kodu autoryzacyjnego CVV2/CVC2 tylko przy rejestracji karty w systemie. Przy płatności za usługę, aplikacja nie wymaga podania kodu i nie przekazuje go do systemu autoryzacji PKO. Zgodnie z polityką  bezpieczeństwa banku system autoryzacji PKO wymaga dla każdej operacji realizowanej kartami debetowymi w Internecie kodu CVV2/CVC2, jego brak w zapytaniach autoryzacyjnych aplikacji Uber powoduje, że transakcje te nie są autoryzowane – tłumaczył wówczas Grzegorz Culepa z biura prasowego banku.