W opisywanym rozwiązaniu, zamiast tradycyjnych kasowników, wykorzystywane będą zbliżeniowe czytniki kart zamontowane we wszystkich pociągach i autobusach. Ich zadaniem będzie rejestracja faktu rozpoczęcia i zakończenia podróży przez konkretnego pasażera. Inteligentne karty chipowe zawierać będą informacje pozwalające zidentyfikować nie tylko pasażera lecz także przynależne mu przywileje do korzystania ze środków komunikacji publicznej. Czytnik kart będzie w stanie obsłużyć do trzech kart w ciągu sekundy równocześnie. Ponieważ komunikacja między kartą a czytnikiem odbywać się będzie bezprzewodowo, podróżni nie będą musieli wyciągać karty z portfela, a jedynie zbliżyć ją do czytnika podczas wsiadania bądź wysiadania z wybranego przez siebie środka transportu.
Powiązane z kartami systemy informatyczne będą automatycznie obliczać należności za przejazdy oraz prowadzić ich zestawienia dla podróżnych. Będą również identyfikować operatorów którzy wydali karty oraz trasy i usługodawców, z których korzystał pasażer, co z kolei pozwoli na dostarczenie odpowiednich dokumentów wszystkim zainteresowanym stronom oraz realizację rozliczeń. Niezbędną infrastrukturę informatyczną, w tym także komputery wraz z oprogramowaniem dostarczy T-Systems. Systemy te będą instalowane w centrach przetwarzania danych stanowiące własność operatorów transportowych lub utrzymywane przez Deutsche Telekom w jej własnej infrastrukturze.