W opisywanym rozwiązaniu, zamiast tradycyjnych kasowników, wykorzystywane będą zbliżeniowe czytniki kart zamontowane we wszystkich pociągach i autobusach. Ich zadaniem będzie rejestracja faktu rozpoczęcia i zakończenia podróży przez konkretnego pasażera. Inteligentne karty chipowe zawierać będą informacje pozwalające zidentyfikować nie tylko pasażera lecz także przynależne mu przywileje do korzystania ze środków komunikacji publicznej. Czytnik kart będzie w stanie obsłużyć do trzech kart w ciągu sekundy równocześnie. Ponieważ komunikacja między kartą a czytnikiem odbywać się będzie bezprzewodowo, podróżni nie będą musieli wyciągać karty z portfela, a jedynie zbliżyć ją do czytnika podczas wsiadania bądź wysiadania z wybranego przez siebie środka transportu.
Powiązane z kartami systemy informatyczne będą automatycznie obliczać należności za przejazdy oraz prowadzić ich zestawienia dla podróżnych. Będą również identyfikować operatorów którzy wydali karty oraz trasy i usługodawców, z których korzystał pasażer, co z kolei pozwoli na dostarczenie odpowiednich dokumentów wszystkim zainteresowanym stronom oraz realizację rozliczeń. Niezbędną infrastrukturę informatyczną, w tym także komputery wraz z oprogramowaniem dostarczy T-Systems. Systemy te będą instalowane w centrach przetwarzania danych stanowiące własność operatorów transportowych lub utrzymywane przez Deutsche Telekom w jej własnej infrastrukturze.
Sprawdź także:
25.11.2024 (13:54)
– informacja prasowa
Badanie Banku Millennium. Black Friday: co kupimy i jak zapłacimy
Tegoroczny Black Friday rozegra się w internecie. Kupimy głównie ubrania, buty, sprzęt RTV/AGD, kosmetyki i …
25.11.2024 (13:43)
– informacja prasowa
PKO Bank Polski i KUKE wspierają transformację energetyczną
PKO Bank Polski i Korporacja Ubezpieczeń Kredytów Eksportowych (KUKE) podpisały aneks do umowy ramowej. Dzięki …
25.11.2024 (06:46)
– informacja prasowa
Revolut ujawnia plany na 2025 rok: bankomaty, kredyty hipoteczne i asystent AI
Revolut, globalna firma technologiczno-finansowa i aplikacja, z której korzysta ponad 50 milionów klientów na …
24.11.2024 (12:04)
– informacja prasowa
Badanie Credit Agricole: Polacy nie wiedzą, jak zachować się w przypadku cyberataku
Co trzeci Polak spotkał się z próbą oszustwa w internecie, a co szósty stracił w ten sposób pieniądze. Ryzyko …
24.11.2024 (12:03)
– informacja prasowa
ING wyróżniony za najszybszy i najpłynniejszy zdalny onboarding dla firm w regionie CEE
ING Bank Śląski po raz kolejny został wyróżniony w konkursie Best Digital Solutions for SMEs w Europie …
24.11.2024 (12:00)
– informacja prasowa
Nowy raport Banku Pekao: Czy Polska jest i czy będzie konkurencyjna?
Ostatnie trzy dekady polskiej gospodarki to historia sukcesu: szybkiego wzrostu PKB i otwarcia na rynki …