Raiffeisen Bank udoskonala obsługę płatności masowych

Firma eSourcing już po raz kolejny proponuje nowoczesne rozwiązanie dla bankowości. Tym razem podjęła  współprace z Raiffeisen Bank Polska w zakresie Systemu Identyfikacji Płatności, który realizowany jest w modelu outsourcingu.

System Identyfikacji Płatności (SIP) to system matchingowy, służący bankom do udoskonalenia obsługi płatności masowych. Rozwiązanie SIP dedykowane jest przez bank klientom, którzy posiadają znaczną ilość płatności i chcą usprawnić proces ich obsługi we własnych systemach.

Niejednokrotnie wpłaty na rachunki klientów banku posiadają niekompletne lub błędne dane, które są naturalną konsekwencją pomyłek popełnianych przez płatnika czy urzędy pocztowe podczas ręcznego wprowadzania danych przelewu. Weryfikacja takich płatności, ich korekta oraz ewentualne uzupełnienie brakujących danych jest dla klienta banku procesem niezwykle pracochłonnym, kłopotliwym i tworzącym dodatkowe koszty.

Głównym celem oferowanej przez bank usługi SIP jest przekazanie klientowi pełnej i wiarygodnej informacji o wpływach na jego rachunek w celu uzgodnienia ich automatycznie w jego systemie finansowo-księgowym lub billingowym i wyeliminowania konieczności ręcznego uzgadniania płatności

System SIP zapewnia automatyczną identyfikację i dopasowanie płatności na zasadzie porównania danych z wpływów faktycznych, zaksięgowanych na kontach klientów z bazą oryginalnych faktur otrzymywaną cyklicznie od klienta. System SIP umożliwia identyfikację nie tylko samego płatnika, ale przede wszystkim konkretnej faktury. Poprzez zastosowanie zaawansowanych algorytmów (te tworzone są indywidualnie pod kątem specyficznych wymagań banku, jak i konkretnego klienta) system rozpoznaje płatności częściowe, skonsolidowane oraz uzupełnia płatności o brakujące dane.

W wyniku działania systemu SIP zwiększa się liczba transakcji wiarygodnych, a minimalizuje ilość płatności do tej pory trudnych lub niemożliwych do automatycznego zidentyfikowania, a klient otrzymuje dane, których jakość pozwala na usprawnienie i automatyzację procesu obsługi należności.

Źródło: eSourcing