Ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli

Zespół porównywarki mfind, we współpracy ze specjalistami od użyteczności oraz grafikami, ocenił serwisy internetowe 12 ubezpieczycieli direct pod względem użyteczności, szaty graficznej oraz wygody. Na czele rankingu znalazła się AXA Direct, która wyprzedziła Liberty Ubezpieczenia oraz Link4. Najgorzej wypadł serwis Benefia24.

Klienci chcą kupować ubezpieczenia w internecie. Szybko i wygodnie!”


– Dla współczesnych klientów wygoda zakupu online i poruszania się po serwisie internetowym to kluczowa kwestia, która w znacznym stopniu wpływa na to, czy klient dokona zakupu online. Ta wygoda powinna zwłaszcza dotyczyć takich produktów, jakimi są ubezpieczenia, czyli stosunkowo skomplikowanych. Zależy nam więc na tym, aby promując najwyższą jakość i użyteczność serwisów internetowych, zachęcać jak największą grupę osób do kupowania online. To się zwyczajnie opłaca.- mówi Bartłomiej Roszkowski, współzałożyciel porównywarki ubezpieczeń mfind.

AXA Direct najlepsza, Benefia24 do poprawki


Najlepiej w rankingu wypadła AXA Direct, która zgromadziła 28 punktów (na 30 możliwych do zdobycia). Eksperci UX docenili przede wszystkim to, że serwis dobrze prowadzi na produkt, a także oferuje pomocne objaśnienia. Z kolei graficy zwrócili uwagę na wiarygodność i nowoczesność strony. Również użytkownik nie miał problemu z szybkim wypełnieniem formularza. Na podium znalazły się także serwisy Liberty Ubezpieczenia i Link4.

Od reszty stawki wyraźnie odstaje natomiast Benefia24, która będzie musiała przede wszystkim poprawić niezrozumiały i nieprzyjazny formularz oraz amatorski wygląd serwisu.

Ranking serwisów internetowych ubezpieczycieli direct

Rynek ubezpieczeń direct wart ponad miliard złotych


Tylko w pierwszej połowie tego roku polscy kierowcy zapłacili za OC zakupione przez internet i telefon ponad 300 mln zł. Prognoza wartości rynku sprzedaży wszystkich ubezpieczeń online (direct) w Polsce na cały 2014 rok to ponad 1 miliard złotych. Jest to jednak cały czas zdecydowanie mniej niż w innych krajach Europy, gdzie sprzedaż ubezpieczeń online stanowi nawet 60% całego rynku.

Z wynikami rankingu, ocenami oraz opisami poszczególnych serwisów można zapoznać się w serwisie Akademia mfind. Pełną wersję raportu w PDF można przeczytać i pobrać TUTAJ.

Metodologia badania serwisów ubezpieczycieli:


Na potrzeby rankingu przebadaliśmy serwisy internetowe 12 towarzystw sprzedających polisy komunikacyjne online. Strony oceniono pod względem:

1. User experience

2. Szata graficzna

3. Subiektywna ocena użytkownika

Raport powstał we współpracy  z Usability LAB  i Tonik Studio

/ Akademia find